Nederlandse Voetbalelftallen starten OneLove-campaign
- 14 mrt 2022 @ 10:25
- Ryan Baij
Een elftal bestaande uit spelers van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen delen in de nieuwe OneLove-campaign hun ideeën over verbinding en discriminatie.
Het elftal bestaat uit Daley Blind, Dominique Janssen, Frenkie de Jong, Gini Wijnaldum, Jill Roord, Lineth Beerensteyn, Memphis Depay, Merel van Dongen, Sari van Veenendaal, Shanice van de Sanden en Virgil van Dijk. Hun portret en woorden bereiken de komende weken een groot publiek via dagbladen, social media posts, arbi’s bij voetballocaties, digitale schermen en een social media filter op Instagram voor iedereen die zich op dezelfde wijze wil uitspreken over deze onderwerpen.
OneLove ging in 2020 van start en benadrukt de verbindende kracht die het voetbal heeft voor miljoenen mensen uit alle lagen van de samenleving. De campagne kreeg eerder bekendheid door onder meer de boarding en andere uitingen bij de wedstrijden van Oranje en door statements (door uiteenlopende partijen en personen ondertekend), die via advertenties en video’s werden gepubliceerd.
De speciale OneLove-aanvoerdersbanden zijn inmiddels gedragen door de aanvoerders van Oranje, alle teams in het betaald voetbal en veel teams in het amateurvoetbal. De aanvoerder geldt in deze formule als ideaal rolmodel.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- onelove
- Memphis Depay
- Oranje
- Shanice van de Sanden
- marketing
- Virgil van Dijk
- Oranje Leeuwinnen
- campagne
- knvb
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation