Nederlandse Voetbalelftallen starten OneLove-campaign
- 14 mrt 2022 @ 10:25
- Ryan Baij
Een elftal bestaande uit spelers van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen delen in de nieuwe OneLove-campaign hun ideeën over verbinding en discriminatie.
Het elftal bestaat uit Daley Blind, Dominique Janssen, Frenkie de Jong, Gini Wijnaldum, Jill Roord, Lineth Beerensteyn, Memphis Depay, Merel van Dongen, Sari van Veenendaal, Shanice van de Sanden en Virgil van Dijk. Hun portret en woorden bereiken de komende weken een groot publiek via dagbladen, social media posts, arbi’s bij voetballocaties, digitale schermen en een social media filter op Instagram voor iedereen die zich op dezelfde wijze wil uitspreken over deze onderwerpen.
OneLove ging in 2020 van start en benadrukt de verbindende kracht die het voetbal heeft voor miljoenen mensen uit alle lagen van de samenleving. De campagne kreeg eerder bekendheid door onder meer de boarding en andere uitingen bij de wedstrijden van Oranje en door statements (door uiteenlopende partijen en personen ondertekend), die via advertenties en video’s werden gepubliceerd.
De speciale OneLove-aanvoerdersbanden zijn inmiddels gedragen door de aanvoerders van Oranje, alle teams in het betaald voetbal en veel teams in het amateurvoetbal. De aanvoerder geldt in deze formule als ideaal rolmodel.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Oranje Leeuwinnen
- Virgil van Dijk
- onelove
- Shanice van de Sanden
- campagne
- Oranje
- Memphis Depay
- knvb
- marketing
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing