Nederlandse Voetbalelftallen starten OneLove-campaign

Nederlandse Voetbalelftallen starten OneLove-campaign
  • Bureaus
  • 14 mrt 2022 @ 10:25
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes

Een elftal bestaande uit spelers van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen delen in de nieuwe OneLove-campaign hun ideeën over verbinding en discriminatie.

Het elftal bestaat uit Daley Blind, Dominique Janssen, Frenkie de Jong, Gini Wijnaldum, Jill Roord, Lineth Beerensteyn, Memphis Depay, Merel van Dongen, Sari van Veenendaal, Shanice van de Sanden en Virgil van Dijk. Hun portret en woorden bereiken de komende weken een groot publiek via dagbladen, social media posts, arbi’s bij voetballocaties, digitale schermen en een social media filter op Instagram voor iedereen die zich op dezelfde wijze wil uitspreken over deze onderwerpen.

OneLove ging in 2020 van start en benadrukt de verbindende kracht die het voetbal heeft voor miljoenen mensen uit alle lagen van de samenleving. De campagne kreeg eerder bekendheid door onder meer de boarding en andere uitingen bij de wedstrijden van Oranje en door statements (door uiteenlopende partijen en personen ondertekend), die via advertenties en video’s werden gepubliceerd.

De speciale OneLove-aanvoerdersbanden zijn inmiddels gedragen door de aanvoerders van Oranje, alle teams in het betaald voetbal en veel teams in het amateurvoetbal. De aanvoerder geldt in deze formule als ideaal rolmodel.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken