Nespresso serveert koffiemoment op Lowlands

Nespresso serveert koffiemoment op Lowlands
  • Bureaus
  • 24 aug 2022 @ 08:59
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Film

Nespresso was ook dit jaar weer aanwezig op Lowlands, het muziekfestival in Biddinghuizen, om daar de festivalgangers een koffiemoment aan te bieden. Doel van Nespresso is merkactivatie.

Voor het tweede jaar was ‘La Terraza’ een van de area’s van het festivalterrein; groene hoogvlakte waar bezoekers even konden opladen, terwijl zij, op de bekende Nespresso manier,  konden genieten van een breed assortiment aan koffie, ijskoffies en Nespresso Martini’s.

Overdag zag La Terraza oase-achtig uit en ’s avonds was de area sprookjesachtig verlicht. Nieuw dit jaar was de ‘Infinity Jungle’, een ruimte op La Terraza waarbij de bezoeker de Braziliaanse jungle kon beleven. Koptelefoons die 8D sound mogelijk maakte lieten de dieren tot leven komen. De voice-over begeleidt de bezoeker, samen met het lichtplan zorgt dit voor een energizing experience. 

Erik van Houten, Marketing and Communications Director Nespresso Netherlands: ‘In 2019 stond Nespresso voor het eerst op Lowlands. In eerste instantie is de link tussen koffie en een festival misschien niet meteen duidelijk, maar al snel merkte we dat we op Lowlands een klik met onze doelgroep konden maken. Het doel was om mensen op een nieuwe manier te inspireren met de diversiteit aan koffierecepten, te verrassen met de duurzame stappen die Nespresso zet en ze ook een unieke ervaring mee te geven. En dat terwijl ze even bijkomen van de festivaldrukte in een sfeervolle en ontspannen omgeving. Met o.a. het vernieuwde concept op La Terraza, de ‘Inifinity Jungle’ is dit zeker gelukt.

Jasper Admiraal, Kumpany: ‘Nespresso La Terraza op Lowlands, merkactivatie in optima forma! Drie volle dagen wisten 60.000 Lowlands bezoekers La Terraza in grote getale te vinden voor de beste koffies, Nespresso Martini's of wat ontspanning op de groene hoogvlakte. Het ultieme oplaadmoment. Geweldig dat we dit duurzame concept na twee Corona-jaren weer hebben mogen uitrollen!’

Kumpany maakte nog een aftermovie. Deze is onder het artikel te zien.

Credits:
Klant: Nespresso
Verantwoordelijk bij klant: Erik van Houten, Rozemarijn Dolman – Plante, Lorainne Antersijn.
Managing Director Kumpany: Jasper Admiraal
Account: Pim Jansen
Creative Director: Auke van Rossum
Strategy Director: Wouter van Rijn
Creative: Amanda Top
Producer: Niels Witte, Arjen Ott
Productieassistent: Youri Heijsteck, Jasper Rodenburg
Social: Yune
Locatie: Lowlands Biddinghuizen
Sound (Infinity Jungle & video): Ybra & Tommy Theo
Fotografie: Floris Heuer
Video: BetterMatter



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken