Barbera Wolfensberger missieleider afvaardiging SXSW

Barbera Wolfensberger missieleider afvaardiging SXSW
  • Bureaus
  • 3 feb 2023 @ 11:02
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Barbera Wolfensberger, directeur-generaal Cultuur en Media bij het ministerie van OCW, gaat de handels- en inspiratiemissie van New Dutch Wave (NDW) en CreativeNL leiden op South by Southwest (SXSW) 2023 in Austin, Texas.

NDW organiseert een inspiratiemissie met netwerktour van 9 tot en met 13 maart tijdens SXSW. Het doel hiervan is de internationale samenwerking en innovatie in de Nederlandse creatieve sector te versnellen. Het is de zesde keer dat NDW en CreativeNL naar SXSW gaan. SXSW is een internationaal podium waar kunstenaars, ontwerpers, mediamakers, muzikanten, onderzoekers, startups, mkb's, corporates, bestuurders en investeerders samen komen.

Tijdens dit evenement organiseert NDW een aantal events in het Innovation Bridge Europe huis op het SXSW-terrein gericht op maatschappelijke, duurzame en interactieve onderwerpen. Er zijn matchmaking- en inspiratiesessies, founder lunches, speeddatings, round tables en een startup programma gepland.

Naast talloze mogelijkheden voor ontmoetingen, inspiratie en nieuwe samenwerkingen, benadrukt Barbera Wolfensberger dat de handelsmissie naar SXSW een kans biedt om de Nederlandse creatieve industrie in de schijnwerpers te zetten: ‘Nederland is een klein land, maar onze creatieve professionals dragen steeds meer bij aan oplossingen voor urgente opgaven zoals energietransitie, klimaatcrisis en verstedelijking.

Op een internationaal podium zoals SXSW kunnen we laten zien wat onze creatieve industrie aan innovatiekracht te bieden heeft

De Nederlandse sprekers, artiesten en kunstenaars die op het podium staan zijn onder andere: Boyan Slat (Ocean Cleanup) , The Vices, Iguana Death Cult en Personal Trainer. Kunstinstallaties zijn er van Dropstuff en Polymorf.

Organisaties die al bevestigd hebben deel te nemen aan de handelsmissie zijn: Dutch Digital Design, Ministerie van OCW, Gemeente Amsterdam, IDEA, Booz Event Design, International Orange, Ppeople, Artifex, The Hospitality Group, We Are Live, Obsession, The Food Line-up, Act Now, RauwCC, InHolland, Dutch Games Association en Soda.

Vera Kuipers, landenexpert Verenigde Staten CreativeNL: ‘CreativeNL richt zich namens de Topsector Creatieve Industrie op een breed vertegenwoordigde en stevig gepositioneerde Nederlandse representatie van de creatieve sector, om kruisbestuiving en synergie tussen disciplines en netwerken aan te jagen, zodat Nederlandse innovatieve creatieven en ondernemers toegang hebben tot contacten en markten wereldwijd.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken