Barbera Wolfensberger missieleider afvaardiging SXSW
- Bureaus
- 3 feb 2023 @ 11:02
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 3 feb 2023 @ 11:02
- Sjaak Hoogkamer
Barbera Wolfensberger, directeur-generaal Cultuur en Media bij het ministerie van OCW, gaat de handels- en inspiratiemissie van New Dutch Wave (NDW) en CreativeNL leiden op South by Southwest (SXSW) 2023 in Austin, Texas.
NDW organiseert een inspiratiemissie met netwerktour van 9 tot en met 13 maart tijdens SXSW. Het doel hiervan is de internationale samenwerking en innovatie in de Nederlandse creatieve sector te versnellen. Het is de zesde keer dat NDW en CreativeNL naar SXSW gaan. SXSW is een internationaal podium waar kunstenaars, ontwerpers, mediamakers, muzikanten, onderzoekers, startups, mkb's, corporates, bestuurders en investeerders samen komen.
Tijdens dit evenement organiseert NDW een aantal events in het Innovation Bridge Europe huis op het SXSW-terrein gericht op maatschappelijke, duurzame en interactieve onderwerpen. Er zijn matchmaking- en inspiratiesessies, founder lunches, speeddatings, round tables en een startup programma gepland.
Naast talloze mogelijkheden voor ontmoetingen, inspiratie en nieuwe samenwerkingen, benadrukt Barbera Wolfensberger dat de handelsmissie naar SXSW een kans biedt om de Nederlandse creatieve industrie in de schijnwerpers te zetten: ‘Nederland is een klein land, maar onze creatieve professionals dragen steeds meer bij aan oplossingen voor urgente opgaven zoals energietransitie, klimaatcrisis en verstedelijking.
Op een internationaal podium zoals SXSW kunnen we laten zien wat onze creatieve industrie aan innovatiekracht te bieden heeft
De Nederlandse sprekers, artiesten en kunstenaars die op het podium staan zijn onder andere: Boyan Slat (Ocean Cleanup) , The Vices, Iguana Death Cult en Personal Trainer. Kunstinstallaties zijn er van Dropstuff en Polymorf.
Organisaties die al bevestigd hebben deel te nemen aan de handelsmissie zijn: Dutch Digital Design, Ministerie van OCW, Gemeente Amsterdam, IDEA, Booz Event Design, International Orange, Ppeople, Artifex, The Hospitality Group, We Are Live, Obsession, The Food Line-up, Act Now, RauwCC, InHolland, Dutch Games Association en Soda.
Vera Kuipers, landenexpert Verenigde Staten CreativeNL: ‘CreativeNL richt zich namens de Topsector Creatieve Industrie op een breed vertegenwoordigde en stevig gepositioneerde Nederlandse representatie van de creatieve sector, om kruisbestuiving en synergie tussen disciplines en netwerken aan te jagen, zodat Nederlandse innovatieve creatieven en ondernemers toegang hebben tot contacten en markten wereldwijd.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Zes nominaties SAN NKOTB 202229-03-2023
- Agu lanceert internationale... 28-03-2023
- Vernieuwde merkidentiteit voor De... 28-03-2023
- Nieuwe voorjaarscampagne Hornbach... 27-03-2023
- Nieuwe klanten Zandbeek 24-03-2023
- Heineken lanceert eerste campagne... 24-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day