Van Artificial Intelligence naar Animal Intelligence

- Bureaus
- 26 mei 2023 @ 13:19
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 mei 2023 @ 13:19
- Michiel van Zaane
Artis lanceert een actie om te laten zien dat de mogelijkheden van AI indrukwekkend zijn, maar dat er in de échte wereld minstens zulke indrukwekkende dingen bestaan. AI krijgt dan ook een nieuwe betekenis: Animal Intelligence.
De mogelijkheden van AI maken ons blind voor de indrukwekkende dingen om ons heen die we vaak voor lief nemen volgens het natuurinstituut. ‘Imagine an immortal creature’ of ‘Imagine a species that’s perfected the art of camouflage’ Als je deze aanwijzingen – ‘prompt’ genoemd – aan generatieve AI zoals Dall-e of Midjourney geeft krijg je wonderbaarlijke wezens te zien. De beelden die Artis laat zien lijken ook magisch, maar hier is niets kunstmatigs aan. In de campagne zien we stuk voor stuk echte dieren, microben en planten met bijzondere kwaliteiten zoals het beerdiertje, dat eeuwig kan leven.
De actie, ontwikkeld door Dawn, A Springbok Agency, is onderdeel van de missie van Artis om mensen bij te laten dragen aan een leefbare wereld voor toekomstige generaties. Het natuurinstituut gelooft in de verantwoordelijkheid die mensen hebben, maar wil daar niet met een corrigerende vinger naar wijzen. Zij zijn ervan overtuigd dat de natuur wonderbaarlijk genoeg is om ons dat zelf te laten beseffen, wat deze campagne met een kunstmatige knipoog doet.
‘Het is onvoorstelbaar hoe snel kunstmatige intelligentie onze levens binnenkomt. En het is terecht dat er veel aandacht voor is want het gaat een grote impact hebben op onze levens. Maar laten we juist nu ook aandacht houden voor de wonderlijke, natuurlijke intelligentie van al het leven om ons heen. Dankzij miljarden jaren van evolutie leven we namelijk al in een prachtig, complex ecosysteem. Een ecosysteem dat door ons toedoen onder enorme druk staat. Artis wil mensen zich meer verbonden laten voelen met al dat andere leven op aarde, juist nu zich een nieuwe vorm van intelligentie aandient, aldus Artis-directeur Rembrandt Sutorius.
Tom Rentmeester, Art Director bij Dawn, a Springbok Agency: ‘In een tijd van visuele wildgroei is het goed om herinnerd te worden aan de bijzondere verschijningen die de natuur ons rijk is. De natuur is immers de originele AI, waar miljoenen generaties hebben geleid tot haast onvoorstelbare dingen.’
De campagne is online te zien op TikTok, Facebook, Instagram, LinkedIn en in OOH in Amsterdam zoals bij het Leidseplein, Centraal Station Amsterdam en Schiphol.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe positionering van... 26-05-2023
- Van Artificial Intelligence naar... 26-05-2023
- Sanne Tolsma nieuwe Managing... 26-05-2023
- Smyle tandpasta gebruikt Strand... 26-05-2023
- SAN 2022: ABC'tje voor Kruidvat,... 25-05-2023
- Greenpeace noemt Rabobank trotse... 25-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres