FX Agency behaalt B Corp-certificering voor positieve impact

FX Agency behaalt B Corp-certificering voor positieve impact
  • Bureaus
  • 6 jun 2023 @ 13:07
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

FX Agency heeft op 6 juni 2023 het officiële B Corporation certificaat gekregen. Daarmee schaart FX Agency zich als digital experience agency in een rijtje met organisaties zoals Ben & Jerry’s, Patagonia en Tony Chocolonely.

Het behalen van het certificaat is slechts het begin, vertelt co-founder Peter Zijlstra: ‘Het belangrijkst is dat we hierdoor, ook als relatief kleine onderneming, elkaar en anderen kunnen inspireren en motiveren om het beter te doen. Het B Corp-certificaat betekent voor ons dat duurzaamheid een integraal onderdeel is van wie we zijn, onze manier van werken, onze manier van denken en onze manier van zijn. Dat is wat we ermee hebben bereikt. Het behalen van het certificaat is geen einddoel, maar slechts het begin. Dit keurmerk is het bewijs dat je tijd, liefde en aandacht besteedt aan het verduurzamen van je bedrijf, op elk gebied.’

‘Het belangrijkst vind ik dat we hierdoor, ook als relatief kleine onderneming, elkaar én anderen kunnen inspireren en motiveren om het beter te doen, om vooruit te gaan zonder dat de wereld achteruit gaat,” vertelt Peter. “Natuurlijk hoop je dat de klanten met wie we in de toekomst gaan samenwerken, ook B Corps zijn of willen worden. Veel bedrijven zien het als een drempel en denken dat je elke vierkante centimeter van je bedrijf moet veranderen, maar dat is niet zo. Het gaat er vooral om dat je begint, om kleine stapjes te maken, elke dag weer. Dat blijven we doen’ vervolgt Zijlstra.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken