Nieuwe campagne Expert gebruikt oud thema voor nieuwe doelgroepen

- Bureaus
- 9 jun 2023 @ 08:03
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 jun 2023 @ 08:03
- Michiel van Zaane
Onlangs is de nieuwe Expert campagne van start gegaan met een redesign van het retail merk. Het oude thema ‘Daar wordt je wijzer van’ wordt ingezet om nieuwe doelgroepen te bereiken. Het is het eerste werk van Selmore en DotControl voor Expert sinds de pitch
Het doel van de rebranding is om Expert neer te zetten als een elektronicawinkel van deze tijd met een bijpassend assortiment en ruime keuze. Een winkel die niet alleen in de buurt zit, maar waar je ook heel goed online terecht kunt. Daniela Sarlo, Commercial Director Expert: ‘We willen vaker overwogen worden bij een bredere groep mensen, waaronder jonge gezinnen. Het Guiding Idea van Selmore en DotControl gaat ons daar heel goed bij helpen. Uiteindelijk is het onze ambitie om heel Nederland oranje te kleuren.’
Met de nieuwe campagne maakt Expert gebruik van het vertrouwde thema ‘daar word je wijzer van’ maar gestoken in een nieuw jasje. De ‘je’ heeft plaatsgemaakt voor allerlei nieuwe doelgroepen, zoals gamers, single vaders, bespaarders, webshoppers en filmfans. Op deze manier wil de retailer letterlijk nieuwe doelgroepen aanspreken.
Het nieuwe design is inmiddels op alle touchpoints doorgevoerd.: online, op de winkelvloer, in de folders én natuurlijk ook in de campagne. Die laatste wordt afgetrapt met een serie van drie films waarin de Expert voice-over onderdeel is van het dagelijks leven van mensen,
Credits
opdrachtgever: Nederlandse Expert Groep
Bureau Selmore & DotControl
Design Edy Palma
Verantwoordelijk opdrachtgever: Dik Pijl, Daniela Sarlo, Coen Bood
Productiemaatschappij Dpplr Film
Regisseur Nils Vleugels
Edit Marc Bechtold
Grading/online De Grot
Geluidsstudio Public Audio Amsterdam
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- expert
- doelgroepen
- singles
- sellmore
- bespaarders
- consumentenelektronica
- gamers
- filmfans
- webshoppers
- dotcontrol
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management