Nieuwe campagne Expert gebruikt oud thema voor nieuwe doelgroepen

Nieuwe campagne Expert gebruikt oud thema voor nieuwe doelgroepen
  • Bureaus
  • 9 jun 2023 @ 08:03
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Onlangs is de nieuwe Expert campagne van start gegaan met een redesign van het retail merk. Het oude thema ‘Daar wordt je wijzer van’ wordt ingezet om nieuwe doelgroepen te bereiken. Het is het eerste werk van Selmore en DotControl voor Expert sinds de pitch

Het doel van de rebranding is om Expert neer te zetten als een elektronicawinkel van deze tijd met een bijpassend assortiment en ruime keuze. Een winkel die niet alleen in de buurt zit, maar waar je ook heel goed online terecht kunt. Daniela Sarlo, Commercial Director Expert: ‘We willen vaker overwogen worden bij een bredere groep mensen, waaronder jonge gezinnen. Het Guiding Idea van Selmore en DotControl gaat ons daar heel goed bij helpen. Uiteindelijk is het onze ambitie om heel Nederland oranje te kleuren.’

Met de nieuwe campagne maakt Expert gebruik van het vertrouwde thema ‘daar word je wijzer van’ maar gestoken in een nieuw jasje. De ‘je’ heeft plaatsgemaakt voor allerlei nieuwe doelgroepen, zoals gamers, single vaders, bespaarders, webshoppers en filmfans. Op deze manier wil de retailer letterlijk nieuwe doelgroepen aanspreken.

Het nieuwe design is inmiddels op alle touchpoints doorgevoerd.: online, op de winkelvloer, in de folders én natuurlijk ook in de campagne. Die laatste wordt afgetrapt met een serie van drie films waarin de Expert voice-over onderdeel is van het dagelijks leven van mensen,

Credits
opdrachtgever: Nederlandse Expert Groep
Bureau Selmore & DotControl
Design Edy Palma
Verantwoordelijk opdrachtgever: Dik Pijl, Daniela Sarlo, Coen Bood
Productiemaatschappij Dpplr Film
Regisseur Nils Vleugels
Edit Marc Bechtold
Grading/online De Grot
Geluidsstudio Public Audio Amsterdam

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken