'Alliander kan het niet zonder jou'

- Bureaus
- 27 sep 2023 @ 12:43
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 sep 2023 @ 12:43
- Michiel van Zaane
In een landelijke wervingscampagne zet digitaal bureau Kaliber netwerkbedrijf Alliander neer als een 'brutaal eerlijke werkgever'.
Alliander is als netwerkbedrijf verantwoordelijk voor 5,8 miljoen aansluitingen op het stroom- en gasnet. Tot voor kort ging het vooral om het onderhouden en uitbreiden van ons energienet. Anno 2023 staat Alliander voor de uitvoering van het klimaatakkoord. En Alliander gelooft dat het kan. Maar niet zonder hulp.
Om Alliander neer te zetten als een maatschappelijk waardevolle werkgever heeft Kaliber in de werkgeverscampagne gekozen voor een 'brutaal eerlijke toon' met als thema 'De energietransitie is onmogelijk. Zonder jou.'
In alle uitingen speelt de landelijke campagne met twee elementen: aan de ene kant het cynische statement dat stelt wat er onmogelijk is, en aan de andere kant de tegendraadse Alliander-blik. Copy, beeld en audio werken samen om die verandering in toon in elke uiting over te brengen. De campagne trapte af met een paginagrote advertentie in het AD.
Credits:
Alliander: Roos Lavrijsen & Lisa-Marie van den Brink
Strategie & Creatie: Kaliber Interactive
Productie: Studio Studio, Kaliber Interactive, STROOM, Postoffice, Positive Digital, MrWork
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers