'Alliander kan het niet zonder jou'
- Bureaus
- 27 sep 2023 @ 12:43
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 sep 2023 @ 12:43
- Michiel van Zaane
In een landelijke wervingscampagne zet digitaal bureau Kaliber netwerkbedrijf Alliander neer als een 'brutaal eerlijke werkgever'.
Alliander is als netwerkbedrijf verantwoordelijk voor 5,8 miljoen aansluitingen op het stroom- en gasnet. Tot voor kort ging het vooral om het onderhouden en uitbreiden van ons energienet. Anno 2023 staat Alliander voor de uitvoering van het klimaatakkoord. En Alliander gelooft dat het kan. Maar niet zonder hulp.
Om Alliander neer te zetten als een maatschappelijk waardevolle werkgever heeft Kaliber in de werkgeverscampagne gekozen voor een 'brutaal eerlijke toon' met als thema 'De energietransitie is onmogelijk. Zonder jou.'
In alle uitingen speelt de landelijke campagne met twee elementen: aan de ene kant het cynische statement dat stelt wat er onmogelijk is, en aan de andere kant de tegendraadse Alliander-blik. Copy, beeld en audio werken samen om die verandering in toon in elke uiting over te brengen. De campagne trapte af met een paginagrote advertentie in het AD.
Credits:
Alliander: Roos Lavrijsen & Lisa-Marie van den Brink
Strategie & Creatie: Kaliber Interactive
Productie: Studio Studio, Kaliber Interactive, STROOM, Postoffice, Positive Digital, MrWork
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

