Dawn gaat verder onder de naam Springbok

- Bureaus
- 29 sep 2023 @ 07:39
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 sep 2023 @ 07:39
- Michiel van Zaane
Amsterdams creatief strategisch bureau Dawn gaat vanaf 29 september 2023 verder als Springbok.
De naamsverandering valt samen met het besluit van Inge Ligthart, CEO Dawn (61) om een andere rol binnen de groep op zich te nemen en het stokje over te dragen aan Jurian van der Hoeven en Marjolein Huisinga. Zij zullen vanaf 1 oktober als duo het bureau gaan leiden. Van der Hoeven als Managing Director en Huisinga als Creative Operations Director. Het team in Amsterdam zal de komende tijd uitbreiden naar ruim 50 creatieve, strategische en digitale experts. Inge Ligthart blijft verbonden aan Springbok als strategisch adviseur op groepsniveau. David Snellenberg blijft ECD van Springbok en opereert vanuit België en Nederland.
Inge Ligthart, CEO Dawn: ‘We zijn er trots op dat we onze opvolging in de eigen gelederen hebben gevonden. Jurian en Marjolein zijn waanzinnig getalenteerd en gedreven, en zullen in een nieuwe tijd en op geheel eigen wijze de koers die wij ooit ingezet hebben voortzetten.’
Jurian van der Hoeven, Managing Director Springbok Amsterdam: ‘In deze nieuwe fase is onze focus helder: met strategische scherpte en creatief topwerk merken helpen succesvol te zijn. Wat ons binnen Springbok verbindt is de drive, energie en ambitie om het werk te maken waar we in geloven en dat merken helpt groeien. En dat werk kan vandaag de dag simpelweg niet zonder de combinatie van creatieve en digitale expertises.’
Met de naamsverandering van Dawn onderstreept Springbok de synergie binnen de bredere Springbok-familie, waar ook de Gentse bureaus Duke & Grace en Make Sense deel van uitmaken. Ook zij heten vanaf vandaag Springbok. Sammy Colson, CEO van Springbok: ‘De integratie van Dawn is een natuurlijke stap die voortkomt uit steeds nauwere samenwerking. Voor onze klanten verandert er niets, behalve dat we als collectief nog beter in staat zijn de vragen van vandaag, die vaak op het snijvlak van technologie, creativiteit en purpose spelen, te beantwoorden. In de afgelopen periode hebben Jurian en Marjolein zich bewezen als zeer bekwame leiders en ik heb het volste vertrouwen in hen.’
Op dit moment werken er in totaal meer dan 360 strategen, dataspecialisten, tech-experts en creatieven bij Springbok. Het creatieve en digitale bureau voor positieve groei heeft naast Amsterdam ook vestigingen in Mechelen, Gent, Brussel en Den Bosch.
Foto: Jurian van der Hoeven en Marjolein Huisinga.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management