Etalagepoppen maken reclame voor concurrent

Etalagepoppen maken reclame voor concurrent
  • Bureaus
  • 24 nov 2023 @ 15:17
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

‘Het maakt geen zak uit met welke zak je bij ons komt shoppen, als je ‘m maar van thuis meebrengt’. Die boodschap brengen Vlaamse etalagepoppen terwijl ze herbruikbare winkelzakken van de concurrentie dragen.

Deze campagne is onderdeel van de Vlaamse Week van de Afvalvermindering van de Ovam (Openbare Afvalstoffenmaatschappij voor het Vlaamse Gewest) en is bedacht Wunderman Thompson. Negen grote modemerken schakelden hiervoor hun beste influencers in: hun etalagepoppen. In de vitrines van e5, Jack & Jones, JBC, JJXX, ​ LolaLiza, Only, Only & Sons, Torfs en Vero Moda dragen de poppen de herbruikbare zakken van concurrerende winkels.

Ovam: ’In de supermarkt zijn herbruikbare zakken intussen wel ingeburgerd: de meeste mensen brengen hun eigen exemplaar van thuis mee. Maar wanneer we een dagje kleren gaan shoppen, heeft bijna niemand die reflex. Zo blijven we allemaal nieuwe zakken verzamelen die thuis stof liggen vangen en dat is best vervuilend. Daarom roepen we op om je zakken te hergebruiken, en daarbij mag je gerust een scheve schaats rijden. Want winkelen met de zak van een ander is pakken beter voor de planeet dan winkelen zonder zak.’

De negen modemerken die zich engageerden om de boodschap mee uit te dragen, doen dat 51 winkels verspreid over Antwerpen, Mechelen, Gent, Leuven, Waasland Shopping, Wijnegem Shop Eat Enjoy, Edegem, Lommel, Ternat en Lokeren. Daarnaast delen ze de campagne ook op hun eigen socials om nog meer shoppers te bereiken. En de bekende gezichten van deze merken namen voor de gelegenheid een selfie voor ‘hun’ winkel met de zak van een ander. Alles voor de goede zaak.

Wunderman Thompson creëerde daarnaast nog een social campagne met korte video’s die eveneens aansporen om je zak niet te vergeten tijdens het shoppen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken