De marketingtransfers van week 22, 2024

De marketingtransfers van week 22, 2024
  • Bureaus
  • 31 mei 2024 @ 11:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Het was weer een bewogen week in marketingland. Nieuwe bureaus duiken op, oude bureaus keren terug en buitenlandse bureaus landen in de grachtengordel. MarketingTribune stroopt de mouwen op en behoudt het overzicht.

Het Amerikaanse Audigent heeft in Amsterdam een nieuw kantoor geopend. Het bureau zet technologieën zoals kunstmatige intelligentie en machine learning in om first-party data te combineren met digitale advertentieruimte. Naast het opbouwen van nieuwe partnerships met lokale adverteerders en mediabureaus speelt het Amsterdamse kantoor een strategische rol in de samenwerking met bestaande Audigent-klanten die ook in de Benelux actief zijn.
Walter Aerts is aangesteld als countrymanager. Aerts heeft bijna een decennium doorgebracht bij JustPremium. Sinds 2021 is hij consultant op het gebied van adverteren/ad tech, met rollen als hoofd business development voor Opt Out Advertising, een bedrijf dat zich richt op duurzame, privacy-compatibele online advertentiemogelijkheden.

Walter Aerts.

Robert Volten gaat van van TBWA naar Chuck Studios. Bij de specialist in food & drinks gaat Volten zich voornamelijk bezighouden met de adviestak van het bedrijf. Hij stapt per 1 juni aan boord als Business Lead. Voor zijn aanstelling bij Chuck Studios heeft Volten als Client Lead gewerkt aan talloze wereldwijde campagnes bij onder andere TBWA\Neboko, MediaMonks & TBWA\Shanghai. Op het Amsterdamse hoofdkantoor gaat Volten samenwerken met oprichters Ellen Gaedtgens (Managing Director), Olaf van Gerwen (Global Creative Director) en Gert Jan Timmer (Managing Partner).

Robert Volten.

Counter, het Zaanse bureau voor PR, branding en storytelling, breidt uit met Luciano Simula als lead video. Luciano Simula werkte hiervoor onder andere als freelancer voor Counter op videoproducties voor accounts als ALD Automotive, Mourik, Kennemer Duincampings en Combiwel voor Kinderen.
Raymond Bresching, partner en communicatiestrateeg bij Counter: ‘Met de komst van Luciano halen wij een ervaren video-expert binnen waarmee we bovendien al jaren werken. Hij kent Counter en onze klanten goed en past goed binnen onze cultuur.’

Luciano Simula.

Dawn is terug! Het bureau keert terug onder de oude cq vertrouwde naam als gespecialiseerd bureau binnen de internationale Springbok groep. Dawn werd 15 jaar geleden opgericht door David Snellenberg, die recent zijn vertrek bij Springbok aankondigde. Dawn was het eerste B Corp bureau in Nederland en staat bekend om merk-gedreven en prijswinnend werk voor onder andere Triodos Bank. Die koers en filosofie worden nu door een nieuwe generatie op geheel eigen wijze ingevuld, onder leiding van managing partners Jurian van der Hoeven en Marjolein Huisinga. Ook creative director en brand designer Niek Kessels neemt in Dawn deel als partner.

Marjolein Huisinga en Jurian van der Hoeven.

One:Nil gaat helemaal los met vijf nieuwe krachten. Het creatieve bureau in sport verwacht blijkbaar het nodige van de komende sportzomer.
Dimitri Hubregtse (42) versterkt de creatieve vloer van One:Nil als creative director. Hij is in april overgekomen van digital branding agency Born05 waar hij een vergelijkbare rol vertolkte. Daarvoor werkte hij onder andere bij reclamebureaus FCB en Eigen Fabrikaat.
Manon van Brecht (31) heeft de overstap gemaakt van creatief PR-bureau Glasnost, waar zij werkzaam was als senior PR consultant. Bij One:Nil is ze gestart als senior client lead.
Sabine Hermans (26) werkte afgelopen jaren als account manager bij Truus Amsterdam. Als voormalig professioneel basketbalster kan Sabine zowel spel verdelen als scoren, en die veelzijdigheid komt van pas als client lead bij One:Nil.
Dax van Eijkeren (28) maakt de overstap van creatief PR-bureau Glasnost naar One:Nil. Bij Glasnost was Dax actief als PR consultant.
Mark van Geffen (30) is gestart als finance manager voor de One:Nil Group. Dit betekent dat hij verantwoordelijk wordt voor de financiële huishouding van zowel One:Nil als voor het creative design studio GraphicHunters.

Yelflow groei door en voegt de derde versterking van dit jaar toe. Het team wordt uitgebreid met Thijs van der Heide. Van der Heide is zeer ervaren binnen online advertising in de breedte en SEA in bijzonder. Voor zijn komst werkte hij onder andere bij Vergelijk.nl en Zonneplan. Hij gaat werken als Sr. SEA Consultant. In die rol adviseert hij opdrachtgevers strategisch, tactisch en operationeel en begeleidt hij ze bij de optimalisatie van het resultaat uit SEA.
Thijs van der Heide: ‘Ik kijk er erg naar uit om bij Yelflow te gaan werken met toffe bedrijven! Ik wil met mijn kennis over 1st party data, leadgeneratie en attributie zoveel mogelijk bedrijven gaan helpen hun weg te vinden in een wereld zonder 3rd party cookies.’

Thijs van der Heide.

Merkstrateeg Mirte Stut richt Yugen op. Het nieuwe bureau richt zich op bedrijven en organisaties die maatschappelijk van betekenis willen zijn en zichtbare impact willen maken. Voor zoveel mogelijk impact, vormt Yugen een coalitie met een unieke mix aan vakspecialisten op drie gebieden: ‘merkstrategie’, ‘organisatiecultuur’ en ‘maatschappelijke impact’. Onafhankelijk brandconsultant Marc ondersteunt Yugen als ambassadeur.
Mirte Stut: ‘Veel bedrijven willen en of moeten transformeren maar worstelen ook met vragen: Wat wordt je toekomstproof strategie en richtinggevende verhaal passend bij de beweging die je wilt maken? Welke relevante rol pak je in de maatschappij en hoe maak je dit concreet, zowel in de organisatie als naar buiten? Yugen helpt om meer betekenis en impact – ‘positieve veranderkracht’ noemen wij dat – te realiseren. Zowel intern als extern.’

Mirte Stut.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken