Rivella als challengers brand
- Bureaus
- 24 mei 2024 @ 15:16
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 mei 2024 @ 15:16
- Sjaak Hoogkamer
Deze week lanceert Rivella de 360-campagne ‘Ga eens Rivella’. Een campagne die ervoor moet zorgen dat mensen vaker naar het eigenzinnige frisdrankmerk grijpen, dan naar hun standaardkeuze.
Uit onderzoek blijkt dat heel veel mensen Rivella kennen, maar er niet spontaan aan denken als ze een frisdrank kiezen.
Laura Beenders, Brand Development Manager Rivella: ‘Rivella is echt iets ánders dan alle andere frisdranken. Het heeft een bijzondere smaak die je nergens mee kunt vergelijken. We zien echter vaak dat mensen gewoon kiezen voor het vertrouwde, terwijl ze juist positief verrast zijn over de smaak van Rivella als ze het proberen. En eenmaal geproefd, gaan ze het ook vaker drinken. Om die reden zochten we een campagne om mensen wakker te schudden uit hun frisdrankroutine.’
Meer dan voorheen pakt Rivella met deze campagne de rol van van challenger in de frisdrankcategorie. Beenders: ‘We nemen het op tegen concurrenten die veel diepere zakken hebben. Dat maakt het belang van opvallende creatie des te groter. We zochten echt iets waar mensen even van opkijken.’
Paul van Kuilenburg, strategy director bij alfred: ‘We kiezen voor humor als breekijzer, door de parallel te trekken met relaties die een beetje zijn doodgeslagen. Wanneer je de clichés van een uitgebluste relatie loslaat op frisdrankgebruik, ontstaat een absurd contrast, dat op je lachspieren werkt.’
De campagne wordt crossmediaal uitgerold op OOH, radio, tv en social.
CREDITS
Verantwoordelijk bij Vrumona: Laura Beenders, Marieke Schoon – Van der Loop & Stephan van Ee
Bureau: alfred
I.s.m.: OnSocial, freddy, Bram Schouw (Regisseur), Bonkers United, Soundcircus, MRTN & Crabsalad.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management