Rivella als challengers brand

Rivella als challengers brand
  • Bureaus
  • 24 mei 2024 @ 15:16
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Deze week lanceert Rivella de 360-campagne ‘Ga eens Rivella’. Een campagne die ervoor moet zorgen dat mensen vaker naar het eigenzinnige frisdrankmerk grijpen, dan naar hun standaardkeuze.

Uit onderzoek blijkt dat heel veel mensen Rivella kennen, maar er niet spontaan aan denken als ze een frisdrank kiezen.

Laura Beenders, Brand Development Manager Rivella: ‘Rivella is echt iets ánders dan alle andere frisdranken. Het heeft een bijzondere smaak die je nergens mee kunt vergelijken. We zien echter vaak dat mensen gewoon kiezen voor het vertrouwde, terwijl ze juist positief verrast zijn over de smaak van Rivella als ze het proberen. En eenmaal geproefd, gaan ze het ook vaker drinken. Om die reden zochten we een campagne om mensen wakker te schudden uit hun frisdrankroutine.’

Meer dan voorheen pakt Rivella met deze campagne de rol van van challenger in de frisdrankcategorie. Beenders: ‘We nemen het op tegen concurrenten die veel diepere zakken hebben. Dat maakt het belang van opvallende creatie des te groter. We zochten echt iets waar mensen even van opkijken.’

Paul van Kuilenburg, strategy director bij alfred: ‘We kiezen voor humor als breekijzer, door de parallel te trekken met relaties die een beetje zijn doodgeslagen. Wanneer je de clichés van een uitgebluste relatie loslaat op frisdrankgebruik, ontstaat een absurd contrast, dat op je lachspieren werkt.’

De campagne wordt crossmediaal uitgerold op OOH, radio, tv en social.

CREDITS

Verantwoordelijk bij Vrumona: Laura Beenders, Marieke Schoon – Van der Loop & Stephan van Ee

Bureau: alfred

I.s.m.: OnSocial, freddy, Bram Schouw (Regisseur), Bonkers United, Soundcircus, MRTN & Crabsalad.

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken