Campagne Vlinderziekte moet perspectief brengen
- Bureaus
- 24 okt 2024 @ 16:04
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 okt 2024 @ 16:04
- Sjaak Hoogkamer
Een nieuwe campagne voor zogenoemde Vlinderkinderen, ontwikkeld door Joe Public Amsterdam.
Er is bewust gekozen voor het perspectief van de ouders en voor een inzicht dat minder afschrikwekkend is, maar zeker confronterend blijft: zij moeten namelijk hun eigen kind elke dag pijn doen.
Voor de ziekte worden meerdere namen door elkaar heen gebruikt (o.a. Epidermolysis Bullosa, EB en Blaarziekte). Reden voor de Stichting Vlinderkind om voortaan eenduidig te spreken over de Vlinderziekte. Gevolgd door een nieuwe pay-off die duidelijk maakt waar het om gaat en makkelijk is te onthouden: Vlinderziekte.
Een vreselijke ziekte die gepaard gaat met grote emoties en pijn. Het is een dagelijkse marteling, vertellen ouders van Vlinderkinderen. In de campagne wordt dan ook een en ander visueel gesymboliseerd door camera en focus te richten op alle benodigde medische instrumenten, voorbereidingen en handelingen bij een verbandwissel.
Wendy van Teeffelen, bestuurslid van de Stichting en als moeder van vlinderkind Yade betrokken bij de campagne: 'De wonden en de kinderen blijven volledig buiten beeld, de suggestie is al heftig genoeg'.
De campagne wordt uitgerold via radio, TV, in de bioscoop, print, buitenreclame en PR.
Credits:
Stichting Vlinderkind: Ineke Zaal, Wendy van Teeffelen
bureau: Joe Public Amsterdam
strategie: Gertjan Hafkamp
creatie: Marcel Hartog, Ruben van Dijk
design: Kevin Rooi
account: Maaike van 't Klooster
edit: Daan Booij
productie: Fiona Jacob, Britt Schlatmann
regie en fotografie: Harro van Schoonhoven
gaffer: Jelle Mulder
geluid: Public audio, Joep Meijburg, Sam Walvisch
post productie: Captcha!, Marcel Oudendijk, Harm Rieske
rtv: Dylan Driessen
voice-over: Stefan Rokebrand
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke...
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die clubkas willen spekken
Laatste Nieuws
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe... 18-04-2025
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en... 17-04-2025
- Look-O-Look lanceert kleurrijke... 17-04-2025
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase17-04-2025
- Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor... 16-04-2025
- Contentcreatie zonder grenzen,... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management