Smaakprikkel: energybars uit de oertijd
- Design
- 6 jun 2014 @ 13:36
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging designSmaakprikkel
- 6 jun 2014 @ 13:36
- Redactie Design
Het Britse health food-merk The Primal Kitchen ontstond 2 miljoen jaar v.C. (‘voor cereals’), grappen ze er zelf. Hun ‘paleo bar’ is een reep die past in het hippe oerdieet, ook wel paleodieet genoemd. Dat oergevoel probeert het merk ook uit te stralen via de verpakking, met tekeningen die door een holbewoner gemaakt hadden kunnen zijn.
De energierepen bestaan uit noten en fruit en bevatten geen granen en passen daarmee in de lijn van het paleodieet, waarin alleen voeding wordt gegeten die ‘gejaagd of verzameld’ kan worden, zoals het eten van onze voorvaderen. Geen geraffineerde suikers dus, geen zuivel en geen bewerkte granen (en eigenlijk ook geen eten uit verpakkingen, natuurlijk).
De Londense designstudio Midday ontwierp een logo en verpakking met een stoere paleo-esthetiek: snoepachtige kleuren, maar tekeningen van mammoeten en herten die zo uit een grot in de steentijd zouden kunnen komen en stevige, stoere contouren.
Smaakprikkel is een regelmatig terugkerende 'rubriek' op de vrijdag. Internationaal, recent werk dat de redactie opvalt om wat voor reden dan ook.
Ook een smaakprikkel? Tippen kan en mag: design<at>marketingtribune.nl
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
- CreativeNL Live presenteert tijdens... 19-09-2025
- 6 architecten- en... 10-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes