Smaakprikkel: Luxe chocolade om te drinken
- Design
- 24 jul 2014 @ 09:05
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging designSmaakprikkel
- 24 jul 2014 @ 09:05
- Redactie Design
Chocoladetabletten om te smelten in warme melk, ze bestaan al een tijdje. Maar nooit zag je ze verpakt in zo’n rijk geïllustreerde wikkel als bij Benetto Drinking Chocolate uit Peru.
Het Nieuw-Zeelandse bureau One Design ontwierp een verpakking voor Benetto Natural Foods, bedoeld voor de liefhebbers van delicatessen. De chocoladewikkels zijn fantasierijk geïllustreerd met dierentekeningen van Henrietta Harris. Niet voor niets koos zij voor twee exotische vogels, want deze komen net als de gebruikte cacao uit Peru. De illustraties geven met het goudkleurige folie een luxueuze uitstraling. Licht en rustig mintgroen als basiskleur zorgt voor evenwicht.
De uitdaging voor het designbureau was om een verpakking te creëren die veel verschillende dingen uitstraalt op een beperkt oppervlak. Zo moest het duidelijk zijn dat de chocolade bedoeld is om te ‘drinken’, want dat onderscheidt de reep van ‘gewone’ chocoladerepen.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
- CreativeNL Live presenteert tijdens... 19-09-2025
- 6 architecten- en... 10-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes