Smaakprikkel: koffie in een elegant terpentineblik

  • Design
  • 9 okt 2014 @ 09:08
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Packaging designSmaakprikkel

Warme bruintinten, veel zwart, robuuste zakken: de verpakkingen van koffie hebben zo hun eigen beeldtaal. Dat het ook anders kan, laat de Canadese Wishbone Brewery zien. Hun elegante en eenvoudige koffie kan op het eerste gezicht zo voor een exclusief parfum doorgaan.

Het koffiebedrijf was er duidelijk over: Wishbone Brewery wilde voor haar koffie een individuele uitstraling die de nadruk zou leggen op de ambachtelijke makelij van de koffie. Daarvoor moest de traditionele aanpak van koffiepackaging overboord. Het jonge packagingbureau Also Known As (AKA) besloot zich te laten inspireren door ongebruikelijke zaken, zoals een rechthoekig blik voor terpentijn. Alleen moesten de associaties ‘industrieel’, ‘onvriendelijk’ en ‘giftig’ verdrongen worden door iets anders. Vandaar de keuze voor frisse, zachte kleuren, een sierlijk lettertype in serif en een mat laagje over het blik.

Bureau AKA, dat net als het koffiemerk uit Canada komt, bestaat uit de twee jonge ontwerpers Jesse Bannister en Josh Vanderheide. Hun projecten trekken internationaal de aandacht, door de opvallende keuzes in design die ze maken. Ze geloven in de kracht van goede verpakkingen, daarmee zouden bedrijven veel marketingkosten kunnen besparen. “Branding is dead. Packaging is the new black,” is hun motto.


 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken