Snickers VS komt met repen voor elke stemming
- Design
- 24 sep 2015 @ 14:54
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - BrandingInspiratie
- 24 sep 2015 @ 14:54
- Redactie Design
Na de blikjes van Coca-Cola, met ieders naam erop, heeft Snickers iets vergelijkbaar gedacht. In lijn met de tv-reclame van het merk –‘You’re not you when you’re hungry’- is de merknaam op de Amerikaanse verpakkingen van de repen vervangen door een symptoom van honger. Er zijn er 21 verschillende: van ‘ongeduldig’ tot ‘in de war’, van ‘zeurderig’ tot ‘drama mama’. Het idee is: geef die reep aan iemand die goed aan de omschrijving voldoet.
Als onderdeel van de campagne werd een reclame gelanceerd, waarin een telefoonoperator bij Snickers telefoontjes ontvangt van mensen die snel een ‘Hunger bar’ voor hun vriend willen hebben. Nadat de diagnose is gesteld wordt er een toepasselijke reep uitgekozen en zorgt de operator ervoor dat een fietskoerier snel de Snickers naar de nooddruftige brengt.
Een deel van de repen blijft overigens op de ‘gewone’ manier verpakt. ‘We geloven dat de nieuwe repen mensen zullen inspireren om niet alleen hun eigen symptomen te identificeren en hun honger te bevredigen, maar ook om ze een leuke nieuwe manier te bieden om vrienden op hun gedrag te wijzen,’ zegt Allison Miazga-Bedrick, brand director van Snickers.
Alle varianten van de opdruk zijn, in het Engels: Hangry, Cranky, Grouchy, Confused, Irritable, Impatient, Complainer, Whiny, Curmudgeon, Ornery, Testy, Snippy, Rebellious, Feisty, Sleepy, Loopy, Goofball, Forgetful, Drama Mama, Dramatic, Princess en Spacey.
Het is niet duidelijk of er ook een Europese / Nederlandse variant op de campagne komt.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
- CreativeNL Live presenteert tijdens... 19-09-2025
- 6 architecten- en... 10-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes