Snickers VS komt met repen voor elke stemming

  • Design
  • 24 sep 2015 @ 14:54
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingInspiratie

Na de blikjes van Coca-Cola, met ieders naam erop, heeft Snickers iets vergelijkbaar gedacht. In lijn met de tv-reclame van het merk –‘You’re not you when you’re hungry’- is de merknaam op de Amerikaanse verpakkingen van de repen vervangen door een symptoom van honger. Er zijn er 21 verschillende: van ‘ongeduldig’ tot ‘in de war’, van ‘zeurderig’ tot ‘drama mama’. Het idee is: geef die reep aan iemand die goed aan de omschrijving voldoet.

Als onderdeel van de campagne werd een reclame gelanceerd, waarin een telefoonoperator bij Snickers telefoontjes ontvangt van mensen die snel een ‘Hunger bar’ voor hun vriend willen hebben. Nadat de diagnose is gesteld wordt er een toepasselijke reep uitgekozen en zorgt de operator ervoor dat een fietskoerier snel de Snickers naar de nooddruftige brengt.

Een deel van de repen blijft overigens op de ‘gewone’ manier verpakt. ‘We geloven dat de nieuwe repen mensen zullen inspireren om niet alleen hun eigen symptomen te identificeren en hun honger te bevredigen, maar ook om ze een leuke nieuwe manier te bieden om vrienden op hun gedrag te wijzen,’ zegt Allison Miazga-Bedrick, brand director van Snickers.

Alle varianten van de opdruk zijn, in het Engels: Hangry, Cranky, Grouchy, Confused, Irritable, Impatient, Complainer, Whiny, Curmudgeon, Ornery, Testy, Snippy, Rebellious, Feisty, Sleepy, Loopy, Goofball, Forgetful, Drama Mama, Dramatic, Princess en Spacey.

Het is niet duidelijk of er ook een Europese / Nederlandse variant op de campagne komt.


 




Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken