Jägermeister presenteert nieuwe fles en slogan: 'It's a matter of taste'
- Design
- 4 jan 2017 @ 10:05
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Packaging designProductdesignBranding
- 4 jan 2017 @ 10:05
- Redactie MarketingTribune
Jägermeister's credo 'Alleen als 'ie ijs- en ijskoud is' is al sinds jaar en dag bekend, toch gooit het drankmerk het over een andere boeg met de slogan: 'It's a matter of taste' - onderdeel van de nieuwe campagne van het drankmerk. En daar hoort ook een hernieuwd flesontwerp bij.
De nieuwe campagne, ontwikkeld door creatief bureau Neew, is geïnspireerd op het feit dat er uitgesproken ervaringen en meningen zouden bestaan rondom het product en het merk. Jägermeister's antwoord daarop: het is nu eenmaal een kwestie van smaak. Mirte Litjens, brand manager bij Jägermeister, laat weten: 'We zijn een karakteristiek merk met een dito product. En we begeven ons liever in werelden waar mensen een sterke mening over hebben dan dat niemand iets vindt van wie je bent en wat je doet. Zo waarderen wij het ook wanneer mensen zelf een karakteristieke lifestyle nastreven. En of je hier van houdt of niet, is een tweede.'
Timon Zijderlaan, creatief bij Neew: 'Laten we eerlijk zijn, de smaak van Jägermeister is misschien niet voor iedereen. In plaats van dit te ontkennen, vonden we het juist gaaf om dit als sterk punt te duiden voor dit unieke, sterke drankje. Met deze campagne laten we zien dat we fan zijn van uitgesproken smaken in het algemeen.'
Campagne
De nieuwe campagne bestaat uit outdoor, online film en een digitale doorvertaling. In samenwerking met bekende influencers exploreert Jägermeister de smaken van hun favoriete stad: Berlijn. Ook biedt het merk een online platform waar de smaken van de influencers en Jägermeister-fans gevierd worden.
Nieuw design fles
Naast de aangezette brede schouders vergaart de vernieuwde fles een meer high-end look door onder andere de nieuwe dop van de fles, waar de signature van Jägermeister's uitvinder genaamd Curt Mast, op gegrafeerd staat. (LB)
BewarenBewaren
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
- CreativeNL Live presenteert tijdens... 19-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes