Oak & Morrow ontwerpt parfumspray voor het vastleggen van momenten
- Design
- 6 aug 2018 @ 12:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InnovatieProductdesign
- 6 aug 2018 @ 12:50
- Lucas Boon
Ontwerpstudio Oak & Morrow heeft Revivre gelanceerd, een parfumspray die momenten vastlegt en weer tot leven moet brengen.
'Ons reukvermogen is de sterkste trigger voor het terughalen van een herinnering', zo stelt Oak & Morrow. 'Ruik een bekende geur en je beleeft het moment volledig opnieuw, doordat alle zintuigen samenkomen. Maar stel je eens voor dat je dit proces omdraait? Kies eerst een geur, leg een specifiek moment vast en beleef het later opnieuw.' Vanuit deze gedachte is de ontwerpstudio het project Revivre gestart. Doel is om de impact van betekenisvolle interactie, buiten digitale platformen, te creëren met een focus op productontwerp en visuele identiteit.
Oak & Morrow heeft geuren gecreëerd die gekoppeld kunnen worden aan specifieke, betekenisvolle momenten. Vanuit drie typen emotionele ervaringen zijn bijpassende geuren ontwikkeld: Playful, Intimate en Healing. Het eindresultaat is een beperkte oplage van Revivre. Het product bevat een parfumspray om het moment vast te leggen en een porseleinen flesje gevuld met bijbehorende olie en geurstokje; om het moment opnieuw te kunnen beleven. Voor de ontwikkeling van de geuren heeft de ontwerpstudio samengewerkt met zogenaamde geurexperts van International Flavors & Fragrances.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

