Dutch Digital Design op podium New Dutch Wave tijdens SXSW

Dutch Digital Design op podium New Dutch Wave tijdens SXSW
  • Design
  • 5 mrt 2019 @ 09:15
  • 7467 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital designEvenement

Tijdens South By South West (SXSW) in het Amerikaanse Austin in Texas staan twee Nederlandse bureaus op het podium onder de vlag van Dutch Digital Design.

Fabrique en Code d'Azur

De bureaus Fabrique en Code d'Azur presenteren hun beste digitale werk binnen het programma van de derde editie van de Nederlandse handelsmissie New Dutch Wave.

Op dinsdag 12 maart vindt de Dutch Design Day plaats, die wordt georganiseerd door Dutch Design Foundation (DDF). Die dag staat vanaf 15.00 uur digitaal design centraal in het programma. Na een korte introductie door Bert Hagendoorn van Dutch Digital Design, zal Erik Rave van bureau Code d'Azur The Lockdown presenteren, ’s werelds eerste mobile AR escaperoom, die zij maakten voor ABN Amro. Daarna zal Pieter Jongerius van bureau Fabrique ingaan op de vraag wat is er zo Nederlands is aan ons digitale ontwerp. Aan de hand van voorbeelden uit hun werk zal hij de vraag beantwoorden en inspiratie bieden.

 

Internationale events

Het initiatief Dutch Digital Design zet zich in om het beste digitale werk te presenteren in binnen- en buitenland, om talent aan te trekken en te tonen wat Nederlandse ontwerpers en bureaus voor hen kunnen betekenen. Waar mogelijk wordt ingehaakt bij buitenlandse events, waaronder eerder bij Advertising Week in London, Kyoorius Designyatra in India, Digitized in Griekenland en afgelopen edities van de handelsmissie Embassy of Dutch Creativity tijdens Cannes Lions in Frankrijk.

 

Nederlandse handelsmissie

New Dutch Wave is er om ambitieuze Nederlandse ondernemers in de creatieve sector internationaal te presenteren. Dit jaar zijn er meer dan 40 partners aangesloten, variërend van start-ups, scale-ups, gemeenten, corporates tot creatives. Ook dit jaar is het event benoemd als strategische beurs vanuit topsector Creatieve Industrie. Burgemeester John Jorritsma van Eindhoven is missieleider namens Creative Holland, het internationaliserings-vehikel van de topsector.

Geïnteresseerden die bij de sessie aanwezig willen zijn kunnen zich aanmelden via Eventbrite.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken