G-Star Raw en Henk Schiffmacher bundelen krachten

G-Star Raw en Henk Schiffmacher bundelen krachten
  • Design
  • 6 aug 2021 @ 10:14
  • 25339 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Grafisch design
  • 6 aug 2021 @ 10:14
  • 25339 x gelezen
  • Ryan Baij

G-Star RAW en Henk Schiffmacher bundelen hun krachten waarbij artistieke en persoonlijke expressie centraal staat. De samenwerking is te zien in een limited edition denim salopette, vol verhalen, symbolen en mythologie.

Schiffmacher: ‘Ik draag dagelijks een salopette. Het kledingstuk geeft letterlijk ruimte om je vrij te bewegen en zo je professie uit te oefenen. De oorsprong van de salopette ligt dan ook in werkmanskleding en past bij het ambacht dat ik uitvoer. Daarbij, denim vormt zich naar het lichaam. Daardoor voelt het steeds meer aan als een tweede huid. Ik draag ze tot op de draad.’

Het ontwerp herbergt vele verhalen. De talloze stiksels zijn een verwijzing naar eeuwenoude tribale tatoeages. Gebaseerd op de tatoeages die Schiffmacher zelf op zijn benen heeft. De oorsprong van de tatoeagekunst ligt in deze kenmerkende lijnpatronen van de Polynesiërs. Een houten kruisje met een schedel die de kunstenaar vond in Mexico vormde de inspiratie voor het ontwerp van Schiffmachers befaamde visuele handtekening. De knipogende doodskop smiley is op de achterzijde van de salopette geborduurd. De salopette heeft slijtplekken geïnspireerd op oude salopettes van Schiffmacher zelf. De slijtplekken die daar zichtbaar op zijn, zijn ook op dit nieuwe ontwerp aangebracht. Daarnaast zijn er extra stukken denim aangebracht ter versteviging.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken