Lightyear wint Purpose Day Award 2022

Lightyear wint Purpose Day Award 2022
  • Design
  • 30 dec 2022 @ 17:09
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Op de valreep van 2022 wint Lightyear de Purpose Day Award die jaarlijks wordt uitgereikt door de organisatie achter ‘Purpose Day’ aan een ‘veelbelovend purposegedreven bedrijf dat met een heldere purpose zaken doet, impact heeft, levensbestendig is en vooral de moed heeft om nieuwe wegen in te slaan’.

Het was de zevende keer dat de prijs werd uitgereikt. Een vijfkoppige jury, onder leiding van Ralph Zebregs, de founder van Purpose Day, boog zich over de vraag wie van de zes genomineerde bedrijven het meest impactvol en vernieuwend is. Naast Lightyear waren dat: Cono Kaasmakers, Oxious (Best for the world 2022 B Corp), Arte keukenbladen en projecten, Emma Safety Footwear en Burg Groep.

Het juryrapport
De jury, met onder andere de founders van oud-winnaars Yumeko en The Dutch Weed Burger, prijzen de moed van Lightyear om in een competitieve markt als automotive het aan te durven dit gewaagde idee te lanceren en daarnaast dat purpose niet alleen in het product zit, maar als DNA in de hele organisatie verankerd is, van HR tot alle strategische keuzes: ‘Clean mobility for everyone, everywhere, dat is de impact die ze nastreven bij Lightyear. Voorbij elektrificatie streven ze naar schone mobiliteit, met zonne-energie als oplossing voor het overvraagde elektriciteitsnetwerk.’ Een auto beschouwen als een zichzelf opladende batterij die avonds je wasmachine laat draaien. Dat is visie, volgens de jury.

 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken