Cameranu introduceert nieuwe merkidentiteit
- Design
- 8 mrt 2023 @ 07:37
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 mrt 2023 @ 07:37
- Michiel van Zaane
Vanaf 7 maart 2023 heeft Cameranu een nieuwe naam (in plaats van CameraNU.nl), een nieuw logo en een volledig nieuw design op de website én in de winkels.
‘Cameranu is een prijswinnende omnichannel retailer met 9 winkels in binnen- en buitenland en een ontmoetingsplek voor liefhebbers van foto en video. Deze beeldmakers ontmoeten en inspireren elkaar en wij enthousiasmeren en informeren met workshops, lezingen, video’s en adviezen. Wij helpen met het maken van mooie beelden. Of dat nu online is, op locatie of in onze winkels. Bij dit Cameranu en het Cameranu van de toekomst hoort een nieuwe uitstraling die daar veel beter bij aansluit’ zegt directielid Ricardo van den Burg.
Vanaf de oprichting staat service centraal, stelt de online retailer. Klanten waarderen Cameranu getuige de reviews. Ook de webshop doet het goed, getuige de winst van de Shopping Awards drie jaar op rij en twee jaar op rij de verkiezing tot Website van het Jaar.
Nieuwe merkidentiteit
‘Onze merkidentiteit past vanaf nu bij deze hoge standaarden. Met deze premium uitstraling laten we zien dat we een professioneel, volwassen merk zijn, maar wel persoonlijk en toegankelijk blijven. Elke beeldmaker is bij ons welkom voor een kop koffie, om te sparren, geïnspireerd te worden en informatie in te winnen van specialisten. Dit Cameranu is dé community voor beeldmakers in de Benelux’ aldus Stijn van Merkestein, Marketing & Communicatie Manager.
De afgelopen maanden is er hard gewerkt om de overgang naar de nieuwe identiteit mogelijk te maken. Dit ziet de klant nu terug: van website tot koffiemok en van kleding van het winkelpersoneel tot de doos waarin de bestelling zit.
Video 'Het manifest'
‘Het Manifest’ staat centraal in de rebranding die Cameranu doorvoert. Piet Kramer, Creative Lead bij Cameranu: ‘Deze video vertelt het verhaal van Cameranu, maar anders dan je misschien verwacht. Het daagt de beeldmaker uit om eens goed te kijken naar de adembenemende wereld. Om mooie herinneringen te maken en die vast te leggen, omdat morgen alweer alles anders is. Meer wil ik er niet over verklappen, kijk vooral zelf, kijk eens écht.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing