Verontrustende docu over Noorse kweekvis-farms
- Food-en-retail
- 16 jul 2018 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodVideo
- 16 jul 2018 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Deze verontrustende reportage over visboerderijen in Noorwegen duikt op. De niet-biologische gekweekte fjordzalm ligt in vele Nederlandse supermarkten om een zo laag mogelijke prijs te kunnen bieden. Volgens de docu-makers telt er meer dan alleen een stuntprijs en zouden we kritischer bij de inkoop van zulke kweekvis moeten zijn.
De reportage is intussen bijna 1,5 miljoen keer bekeken. 'Being Norwegian I'm really ashamed about this industry. Thank you for not buying or eating Norwegian farmed salmon. This industry is also very bad for the wild salmon and the sea trout due to the salmon louse that is increasing because of this industry. Norwegian wild salmon is great, but almost gone in many fjords', reageert Karine T. Knudsen. Al eerder lag de gekweekte Aziatische panga-filet onder vuur. Andere dubieuze visvarianten zoals diepvries-pulpblokken komen aan de orde. Volgens fijnproevers smaakt keurmerkloze zalm overigens net zo als keurmerkloze kip: als stopverf. Zie hieronder de docu.
Foto boven: Marc Zimmer / Unsplash / detail Faroe met visfarms
In de a.s. MT14 (print-edtie) gaat de coverstory over de P van Prijs in de marketingstrategie
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- gif
- Aziatisch
- docu
- zee
- ongezond
- vis
- panga-filet
- boerderij
- onder vuur
- Noorwegen
- gekweek
- visfarms
- gedeeld
- Norge
- fjord
- wild salmon
- video
- vers
- zalm
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing