Won Yip start foodmarket in Scheveningen

 Won Yip start foodmarket in Scheveningen
  • Food-en-retail
  • 18 mrt 2019 @ 09:03
  • 9177 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Naast de met Caransa Vastgoed te herontwikkelen Heineken Hoek Amsterdam, heeft ondernemer Won Yip nog twee nieuwe projecten in de pijplijn. Waaronder een foodmarket op de Noordboulevard te Scheveningen.

‘1100 vierkante meter groot in een nieuwbouwlocatie. Scheveningen gaat het helemaal worden’, zegt Yip over dit Scheveningse plan in Misset Horeca. ‘Dus dit was een project dat ik niet wilde afslaan. Je ziet het groeien daar.’ Daarnaast opent hij in juni 2019 een nieuw restaurant, Simply Fish‎ aan de Koninginneweg 212  in Amsterdam. Een visrestaurant met 80 zitplaatsen. ‘Met een mooie prijs/kwaliteitsverhouding, net onder het hogere segment’, aldus Yip.

Begin 2021 is de nieuwe Heineken Hoek met 36 hotelkamers operationeel, verwacht Yip. 'De transparante gevel zal een helder en fris aanzicht geven aan het Leidseplein', schrijft partner en eigenaar Caransa over de nieuwe Heineken Hoek.

Horeca-imperium
'De glazen, diamantvormige buitengevel van het nieuwe ontwerp refereert aan de beroemde diamant Koh-I-Noor. Dat is Perzisch voor: “Berg van Licht”. Deze diamant is door de heer Voorzanger, een van de gerenommeerde diamantslijpers uit het verleden, in opdracht van het Britse Koningshuis in Amsterdam geslepen. In de avond wordt de binnenzijde van de gevel subtiel aangelicht door energiezuinige LED verlichting.' Yip gaat de nieuwe Heineken Hoek (foto onder) met hoofdhuurder Heineken uitbaten. Hij bouwde eerder een horeca-imperium rondom de Dam.

Scheveningen op de schop
De Noordboulevard in Scheveningen wordt tegelijkertijd vervangen en opnieuw ingericht door de gemeente Den Haag samen met ontwikkelaars. Ook de oude bebouwing langs de boulevard maakt plaats voor een nieuw winkel- en horecacomplex met een parkeergarage voor ca. 700 auto’s. Onderstaand filmpje geeft een mooi beeld hoe de nieuwe Noordboulevard en de nieuwbouw er vanaf de zomer 2019 uit komt te zien. Boven dit nieuwsbericht een artist impression vanuit de lucht van het Scheveningse strandgebied.
(PvWK, bronnen: Caransa en MH)


De nieuwe Heineken Hoek (Amsterdam) vanaf het Leidseplein gezien



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken