De magie van de Bijenkorf wordt ook voelbaar in België

De magie van de Bijenkorf wordt ook voelbaar in België
  • Food-en-retail
  • 23 sep 2019 @ 10:42
  • 8849 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Hoe laad je het Nederlandse merk de Bijenkorf in België? The Valley ging samen met de Bijenkorf de uitdaging aan. Het bureau benaderde het project vanuit hun total-brandaanpak en leverde strategie, creatief concept en productiebegeleiding voor de campagne ‘Van de Bijenkorf’.

De magie van de Bijenkorf
Bij de Bijenkorf kan iedereen zich bijzonder voelen. Het merk biedt een breed en stijlvol assortiment van fashion tot wonen met producten die door hun bijzonderheid niet alleen effect hebben op het individu, maar ook op zijn omgeving. Het is de totale belevenis die de Bijenkorf uniek maakt. In Nederland bestaat de Bijenkorf bijna 150 jaar. In België is de historie nog niet zo rijk en bestaan geen fysieke winkels. Des te uitdagender om de magische ervaring van de Bijenkorf in België tot leven te brengen.

Filmgevoel
In de nieuwe campagne speelt de Bijenkorf-bezorgdoos een belangrijke en zichtbare rol. Dit fysieke element van het online warenhuis staat symbool voor de magie van de Bijenkorf.

The Valley ontwikkelde vier commercials met een filmische aanpak. Elke commercial verbeeldt een bijzonder moment dat wordt omgetoverd tot een magische gebeurtenis wanneer de Bijenkorf (in de vorm van de bezorgdoos) zijn entree maakt. De nadruk ligt op het gevoel dat de Bijenkorf oproept. Zo blijven de films (geproduceerd door Bonkers) trouw aan waar de Bijenkorf voor staat, namelijk schoonheid en stijlvolle kwaliteit met een magische touch.

Cédric Beeris (country manager België bij de Bijenkorf): 'Met deze campagne luiden we een volgende fase van onze merkbeleving in België in: van webshop met mooie merken naar brenger van magische momenten en klein geluk.'

'We have a driving desire to share the aesthetic of de Bijenkorf experience with Belgium. With that motivation we completely embraced the cinematic approach, indulging in light and colour to create bite-sized tributes to style and design. The new brand theme accentuates the sense of fashion while remaining light and whimsical', aldus Sheldon Bont, creative director bij The Valley.

De focus in de films ligt dus niet zo zeer op de producten, maar op hoe ze de stijl en de schoonheid van het leven daaromheen verrijken. Dat wordt versterkt door de aandacht voor details in elk shot en de subtiele dialogen. Deze zijn bewust kort gehouden: elk personage spreekt slechts één zin. Het resultaat is een unieke en herkenbare stijl van communicatie.

Sonic branding
Vanuit hun 'Total Brand'-filosofie ontwikkelde The Valley in samenwerking met Pedro Botsaris van Antfood ook een eigen muzikaal brandtheme en geluidslogo. Herkenning versterkt de mentale aanwezigheid van het merk. Alle elementen van een merk moeten een harmonisch geheel vormen. De combinatie van visual en sound versterkt hierbij de perceptie van de Bijenkorf zodat de herkenbaarheid van het merk in België verder toeneemt.

De Bijenkorf België
De Bijenkorf is sinds 2015 succesvol actief in België met een webshop. Drie commercials uit de campagne “Van de Bijenkorf” zijn vanaf 16 september te zien op de Belgische televisiezenders. Eind dit jaar wordt de vierde (kerst)commercial ingezet.
(PvWK)

Ziehier de film voor nieuwe schoenen , kijk hier (en hieronder) voor het thema 'dressed up', en hier voor 'Diner voor twee'.  

Credits

De Bijenkorf

Laura Heeren, Inge Konings, Cedric Beeris, Magali Herssens, Marjolijn Meynen.

The Valley

Creatie: Sheldon Bont (CD), Joost van Praag Sigaar, Michelle Queckel, Demian Geurts, Robbie Cap

Strategie: Gijs ten Buuren

Account: Francis Verdouw, Inge Arntz

Producer: Eric Smit

Bonkers

Regisseur: Bram Schouw

DOP: Daan Bukman

Executive Producer: Saskia Kok

Producer: Jan Jinek

Kapsalon

Editor: Brian Ent

Crabsalad

Color & grade: Laurens Orij

Warnier Posta

Sound: Jos van Galen

AntFood

Sonic Branding: Pedro Botsaris,

Executive: Steve Johnsen

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken