[World Vegetarian Day] Domino's: vraag naar vegetarische- en veganistische pizza's stijgt 25 procent
- Food-en-retail
- 1 okt 2019 @ 08:35
- Link
- 
  
 Peter van Woensel Kooy
 senior redacteur, merk-expert
 MarketingTribune
- FoodMarketing
- 1 okt 2019 @ 08:35
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag, 1 oktober 2019 is het 'World Vegetarian Day'. Een dag waarop Domino’s trots wijst op het aantal bestellingen van vegetarische en veganistische pizza’s. In 2019 (gemeten januari-september) werden er namelijk 25% meer vegetarische en veganistische pizza’s verkocht in vergelijking met het jaar daarvoor.
Tyla Robinson, chef Domino’s pizza vertelt: 'In april 2018 introduceerden we drie veganistische pizza’s. Sinds de introductie bakten we bijna een half miljoen veganistische pizza’s.'
Veggie chicken
Ook de vegetarische pizza wint aan populariteit. Voor de zomer introduceerde de pizzaketen drie nieuwe pizza’s met vegetarische kip. Tyla vervolgt: “De reden dat veel mensen nog steeds voor vlees kiezen is smaak. Bij de lancering hielden we een blindtest onder onze échte kipliefhebbers. De vegetarische kip werd super goed ontvangen. Niemand had door dat het om vegetarische kip ging.” Bekijk de blindtest hieronder', adviseert het pizzamerk.
Vierde vegan pizza op het menu
Het aanbod van de vegetarische pizza’s bij Domino’s bestaat momenteel uit de pizza’s: Caprese, Veggi, Margaritha, en Funghi. De vegan pizza’s bestaan uit Margaritha, Spicy en BBQ. Begin oktober komt er een nieuwe vegan pizza op het menu. De vegan Fungi met champignons en lente-ui.
100% vers
Met de introductie van de vegan pizza's, paste Domino's in 2018 ook meteen haar receptuur aan voor al haar deeg. Het deeg bestaat uitsluitend uit natuurlijke ingrediënten en is daarom geschikt voor veganisten en voor mensen met een lactose-intollerantie. Bovendien zijn alle ingrediënten vrij van kunstmatige geur-kleur en smaakstoffen en komen de groenten van een lokale groentenboer. 
(PvWK)
Over Domino's
'Domino’s Pizza heeft wereldwijd ruim 16.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 280 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 20 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw Zeeland, Monaco, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Denemarken en Nederland. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.'
(bron: Dominos)
- 
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- World Vegetarian Day
- Domino's
- vegan
- januari
- pizza
- bestellingen
- 1 oktober
- plantaardig
- bio
- daarvoor
- vlees
- september
- distributie
- mvo
- vega
- jaar
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- 'Proteïnehype waait niet snel over'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025







