KTBA en IVRM meten reputatiekwetsbaarheid
- Food-en-retail
- 26 mei 2020 @ 08:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 26 mei 2020 @ 08:14
- Peter van Woensel Kooy
KTBA a Mérieux NutriSciences Company en IVRM Reputatie zijn een samenwerking aangegaan om levensmiddelen-bedrijven te ondersteunen bij het beschermen en versterken van hun reputatie.
Aanleiding voor de samenwerking is de toegenomen reputatiekwetsbaarheid in de levensmiddelenindustrie.
Maatschappelijke ontwikkelingen, toegenomen gezondheidsrisico’s, schandalen en meer wetgeving zetten reputaties van merken en organisaties in deze sector onder druk. Levensmiddelenbedrijven die niet aan de hoogste (hygiëne)normen voldoen, komen steeds meer onder vuur te liggen van consumenten, medewerkers, activisten en de media, stellen KTBA en IVRM Reputatie. De samenwerking tussen deze twee instanties moet er volgens de combi voor zorgen dat levensmiddelenbedrijven de regie op hun reputatie behouden.
Brede expertise
KTBA en IVRM Reputatie adviseren levensmiddelenbedrijven naar eigen zeggen breed en met de juiste expertise. 'Denk aan op maat gemaakte scenario’s voor het testen van de recallprocedure, een speciale risicoanalyse voor reputatiemanagement en aan workshops voor (her)positionering van merk of bedrijf.'
Reputatie als vaste routine
Jacob Schilstra, directeur Business Development bij KTBA: ‘De ervaringen en expertise van KTBA en IVRM Reputatie vormen een unieke combinatie waarmee we bedrijven begeleiden om reputatiemanagement een vast onderdeel te laten zijn van de dagelijkse routine en de borging ervan te integreren in het managementsysteem. Dit is belangrijk bij het versterken van je reputatie, om reputatieschade te voorkomen en in te spelen op verwachtingen van alle stakeholders.’
Goodwill op de balans
Maarten Halsema, managing director van IVRM Reputatie: ‘Binnen de voedingsmiddelensector zijn reputaties van merken en bedrijven belangrijk, maar ook kwetsbaar. Reputatie gaat over de prestaties van je organisatie, de cultuur, je kennisleiderschap, de communicatie en vooral je relaties met specifieke stakeholders en doelgroepen. Bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie die continu hun reputatie versterken, zijn beter weerbaar in tijden van crisis en verhogen de goodwill op hun balans.’
(PvWK, beeld: Miguel Á. Padriñán, Pexels)
Over KTBA a Mérieux NutriSciences Company
'KTBA ondersteunt haar klanten met innovatieve, risicobeperkende en proces-optimaliserende diensten en tools die de wereld een stukje (voedsel)veiliger maken. KTBA is strategisch sparringpartner op het gebied van hoogwaardige Quality Assurance- en Business Assurance-diensten in de food- en consumer goods-branche. KTBA bedient haar klanten in de Benelux en daarbuiten vanuit haar vestigingen in Kaatsheuvel, Antwerpen en Roeselare (www.ktba.nl).'
(bron: KTBA)
Over IVRM Reputatie
'IVRM Reputatie verhoogt de reputatiewaarde van merken en organisaties. Wij zorgen ervoor dat onze opdrachtgevers met meetbaar resultaat bouwen aan hun zichtbaarheid, autoriteit en invloedspositie. Daardoor komt hun kennis en kunde ten goede aan stakeholders en aan de samenleving. Met vestigingen in Bussum en Brussel realiseert IVRM de reputatiedoelen van haar opdrachtgevers in de Benelux. Zie ook: www.ivrm.nl.'
(bron: IVRM)
(bron: IVRM)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- reputatiekwetsbaarheid
- toegenomen
- onder vuur
- marketing
- levensmiddelen
- KTBA a Mérieux NutriSciences Company
- bedrijven
- reputatie
- samenwerking
- beschermen
- activisten
- levensmiddelenindustrie
- corona
- imago
- IVRM Reputatie
- media
- merk
- versterken
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




