Magnum en Halsey starten #truetopleasure campagne

Magnum en Halsey starten #truetopleasure campagne
  • Food-en-retail
  • 14 jul 2020 @ 11:33
  • 11867 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Magnum, 'wereldwijde autoriteit op het gebied van pleasure', wil in haar nieuwste campagne in samenwerking met zangeres en activiste Halsey iedereen inspireren en aanmoedigen om trouw te blijven aan zichzelf en zijn of haar plezier.

De zangeres heeft zelf barrières op het gebied van muziek, kunst en cultuur doorbroken en gebruikt haar stem en platform om zichzelf, haar pleasure en haar overtuigingen uit te drukken. Halsey is vanaf vandaag te zien in de wereldwijde campagne van het ijsmerk. 


Halsey zegt over de samenwerking met Magnum: ‘Ik heb mezelf en de mensen om me heen altijd gestimuleerd om zichzelf onbevreesd te uiten en te doen wat hen oprecht gelukkig maakt, zonder angst voor oordeel of kritiek van anderen. Ik vind het te gek om samen te werken met Magnum in deze campagne die mensen ertoe aanzet hun uniekheid te omarmen en te ontdekken wat pleasure echt voor hen betekent. Ik hoop dat ik met deze samenwerking mensen kan inspireren om trots te zijn op wie we zijn, want zonder zelfexpressie zou er geen kunst zijn en uiteindelijk geen artiesten’. 

De zangeres, bekend van onder andere het nummer ‘Be Kind’, verandert graag haar uiterlijk en gebruikt dit als een vorm van zelfexpressie. In de campagnefilm zien we daarom Halsey in verschillende looks en kapsels. Op 16 juli geeft Halsey in samenwerking met Magnum haar eerste thuisconcert ooit.  Tijdens de exclusieve sessie zal Halsey een aantal van haar grootste hits, waaronder de nieuwe samenwerking met Marshmello ‘Be Kind’, zingen. Het optreden is te bekijken via het YouTube-kanaal van Halsey om 18.00 uur via de link hieronder.

Halsey de creatief
Voor de campagne legde fotograaf Peter Don uit Los Angeles Halsey vast in een reeks opvallende foto’s. Don fotografeert artiesten tijdens reizen zoals wereldtournees en werkt al meer dan vijf jaar samen met Halsey. Zo heeft hij haar ook gevolgd tijdens haar wereldtournee van het album ‘Manic’. Voor deze campagne heeft Don de unieke persoonlijkheid en onverschrokken houding van Halsey tot leven gewekt. 

Halsey de filmster
In de campagne worden de campagnebeelden aangevuld met een korte film, geregisseerd door Martin Werner, met Halsey in de hoofdrol. In de film zien we een groep van internationale persoonlijkheden. Deze mensen vertellen verhalen over het overwinnen van barrières en het najagen wat hen gelukkig maakt. Naast Halsey schittert zanger, performer, DJ en LGBTQIA+-activist, Kiddy Smile. Kiddy Smile is een mode provocateur en een voorvechter van individualiteit. Hij groeide op in een achterstandswijk in Parijs en stond vaak voor grote uitdagingen omdat hij niet kon zijn wie hij wilde zijn. Kiddy hoopt dat we ooit kunnen leven in een wereld waarin iedereen zichzelf kan zijn zonder dat anderen hierover oordelen. Meer informatie over de video is hier te vinden. 

Voorvechter creativiteit
Magnum werkt al lang samen met zowel opkomend talent als bekende artiesten in de mode-, kunst- en cultuursector. Halsey heeft de organisatie Black Creators Funding Initiative (BCFI) geïntroduceerd om opkomende zwarte creatievelingen een podium te bieden. Magnum heeft zich bij Halsey’s initiatief aangesloten door $50.000 aan de organisatie te doneren. Daarnaast doneert Magnum $50.000 aan initiatieven die actief LGBTQIA +-stemmen uit de zwarte gemeenschap een podium bieden. Om nog meer licht te werpen op aanstormend talent, laat Magnum deze zomer een origineel kunstwerk maken door een van de talenten van BCFI.

Het live optreden van Halsey is op 16 juli 2020 is voor MarketingTribune-volgers om 18.00 uur te bekijken via deze link. Meer over de #TrueToPleasure-campagne en foto's zijn te vinden op Magnum's Instagram-kanaal (@Magnum) en op deze website. Hieronder het enthousiaste Linkedin bericht van Unilevers topvrouw Hanneke Faber over de nieuwe campagne. En pal daaronder de nieuwe film.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken