Bacardi werkt aan remake wereldhit Conga
- Food-en-retail
 - 24 nov 2020 @ 08:28
 - Link
 - 
  
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
 
- 24 nov 2020 @ 08:28
 - Peter van Woensel Kooy
 
Bacardi daagt zijn internationationale rum-fans over de hele wereld uit om onder het motto ‘To Do What Moves You’ een rol te krijgen in de officiële videoclip van ‘Conga’ versie 2.0. Inzenden via Insta.
Als onderdeel van hun nieuwe campagne ‘Conga feat. You’, maakt Bacardi een remake van het nummer van Miami Sound Machine dat Emilio en Gloria Estefan wereldberoemd maakte.
'Met een lange geschiedenis in de muziekindustrie, is Bacardi verheugd om opnieuw rumdrinkers te verenigen via zang en dans. Dit jaar kunnen mensen van over de hele wereld een vitale rol spelen, want Bacardi roept fans op om hun creatieve flair toe te voegen aan de ‘Conga Feat. You’ campagne. Voor de remake nodigen Leslie Grace, Meek Mill en Boi-1da vocalisten en dansers uit om de Sound of Rum te omarmen door hun stemopname of dansvideo in te zenden voor een kans om in de officiële Conga-muziekvideo te verschijnen. De video zal te zien zijn in de week naar aanloop van de grootste muzieknacht van januari 2021', zegt Bacardi geheimzinnig.
Fans kunnen tot 13 december 2020 via Instagram video's inzenden en info krijgen via @bacardi_nl, @meekmill, @lesliegrace, @boi1da, @timorsteffens en @celmatique in de gaten houden. Elk kanaal linkt naar een opnameplatform waar deelnemers hun zang of dans kunnen inzenden en vrienden kunnen uitnodigen. Influencers als danser Timor Steffens, die heeft samengewerkt met wereldsterren als Michael Jackson, Madonna, Beyonce en Usher en dok danseres, creator en influencer Celeste van Joost (alias Celmatique) doen mee om Conga-liefhebbers te recruteren.
Uploaden via Insta
Instagramgebruikers kunnen op het Instagram kanaal van het merk of een partnerkanaal een swipe-up link of een link in bio vinden om het opnameplatform te openen, legt Bacardi nog eens uit. 'Daar kunnen ze 'SING' of 'DANCE' voor de Conga-track selecteren en via een karaoke-achtige ervaring het refrein opnemen of meedansen op de makkelijke choreografie van Ian Eastwood. Zodra de zang of dans helemaal naar hun zin is, kunnen de gebruikers hun content inzenden en anderen aanmoedigen om ook mee te doen. Nadat de inzendingsperiode is gesloten op 13 december, zullen producer Boi-1da en Bacardi uit alle inzendingen een selectie maken voor de officiële Conga-track en muziekvideo die eind januari wereldwijd gelanceerd wordt.' Andere fans die hun zang of dans video hebben ingezonden zullen zichzelf in actie kunnen zien in een interactieve versie van de officiële Conga-muziekvideo die online beschikbaar komt.
(PvWK)
Over Bacardi Rum
'In 1862, in de stad Santiago de Cuba, bracht oprichter Don Facundo Bacardí Massó een revolutie teweeg in de spirits industrie toen hij een light-body rum creëerde met een bijzonder zachte smaak - Bacardi. De unieke smaak van Bacardi rum inspireerde cocktailpioniers om enkele van 's werelds meest beroemde recepten te verzinnen, waaronder de Bacardi Mojito, de Bacardi Daiquirí, de Bacardi Cuba Libre, de Bacardi Piña Colada en de Bacardi El Presidente. Bacardi rum is 's werelds meest bekroonde spirit met meer dan 800 onderscheidingen voor kwaliteit, smaak en innovatie. Tegenwoordig wordt Bacardi rum voornamelijk in Puerto Rico gemaakt, waar men erop let dat de smaak hetzelfde is als toen de rum voor het eerst werd gemengd in 1862. Meer info: www.bacardi.com.'
(bron: Bacardi)
Hieronder: De klassieke Conga 1.0 clip.
- 
Peter van Woensel Kooy
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: senior redacteur, merk-expert
 - Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
 - Profiel »
 
- wereld
 - Cuba
 - clip
 - rum
 - internationaal
 - fans
 - cocktail
 - Miami Sound Machine
 - drank
 - clip
 - dans
 - rol
 - To Do What Moves You
 - officieel
 - Bacardi
 - video
 - Madonna
 - motto
 - rum
 
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
 - De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
 - Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
 - MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
 - Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
 - TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
 
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Laatste Nieuws
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
 - Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
 - Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
 - Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
 - CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
 - Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 




