FSIN: Fooddelivery Nederland groeit extreem
- Food-en-retail
 - 4 aug 2021 @ 08:19
 - Link
 - 
  
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieOnderzoekMarketing
 
- 4 aug 2021 @ 08:19
 - Peter van Woensel Kooy
 
De Nederlandse bezorgmarkt in de foodsector blijft groeien. Fooddelivery stijgt in 2021 met 27,9 procent versus 2020, blijkt uit het nieuwe Dossier Delivery van het FoodService Instituut Nederland (FSIN). De bezorg-omzet gaat nu richting de 10 miljard.
Bezorging door supermarkten en andere retailers is verantwoordelijk voor de grootste groei: 36 procent. Restaurants en andere foodserviceformules zijn goed voor 19 procent groei in 2021. 'De stijgende cijfers in 2021 worden gedreven door aanhoudende coronamaatregelen in de eerste helft van dit jaar en door blijvend veranderd consumentengedrag. Bezorging van maaltijden- en boodschappen is niet meer weg te denken uit ons gedragspatroon. In 2020 steeg de markt van fooddelivery al met maar liefst 53,1 procent naar een omzet van 5,9 miljard euro. Boodschappenbezorging was in 2020 met een omzet van 3,1 miljard euro voor het eerst groter dan maaltijdbezorging (2,8 miljard euro). Het marktaandeel van bezorging groeide in 2020 naar 10,5 procent van de totale foodmarkt', meldt FSIN.
'Omzet fooddelivery gaat richting 10 miljard euro'
(bron: FSIN)
Groei is blijvend
'Bezorging wordt langzaam volwassen, noteert richting 2025 weliswaar kleinere groeipercentages dan in 2020, maar de groei is van blijvende aard. In 2025 verwacht het FSIN dat de totale fooddeliveryomzet uitkomt op een omzet van 10 miljard euro. Delivery is dan goed voor ongeveer 15 procent van de totale foodmarkt', aldus het rapport. Lees hier verder. Voor FSIN-leden is het complete Dossier Delivery hier te downloaden (ook voor meer info).
(PvWK, bron: FSIN, beeld Kindel Media / Pexels)
Grafiek uit Dossier Delivery
- 
Peter van Woensel Kooy
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: senior redacteur, merk-expert
 - Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
 - Profiel »
 
- food
 - Nederland
 - bezorgmarkt
 - Dossier Delivery
 - trend
 - foodsector
 - FSIN
 - thuis
 - nieuw
 - merk
 - FoodService Instituut Nederland
 - distributie
 - marketing
 - retail
 
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
 - De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
 - Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
 - MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
 - Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
 - TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
 
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Laatste Nieuws
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
 - Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
 - Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
 - Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
 - CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
 - Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 




