Thomas Acda verlaat Lidl-flat
- Food-en-retail
- 28 sep 2022 @ 13:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 sep 2022 @ 13:46
- Sjaak Hoogkamer
Bij de lancering van het herfst-assortiment op donderdag 29 september neemt Lidl ook afscheid van Teun (Thomas Acda). De supermarkt wil graag de diversiteit van de flat benadrukken en introduceert een nieuw personage.
Het is alweer 2 jaar geleden dat Joe Public en Lidl het vaste campagnegrid van de Lidl-flat ontwikkelden en introduceerden. Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing bij Lidl: “Het Lidl-flat concept is erg geliefd bij de kijker; alle commercials scoren een stuk hoger op o.a. likeability en herkenning dan de benchmark. Het is altijd de bedoeling geweest om de flat een dwarsdoorsnede van Nederland te laten zijn.
Om de spanning en verrassing erin te houden, kiezen we er na 2 jaar daarom bewust voor om de focus wat te verleggen.
De flat heeft namelijk nog zoveel andere bewoners en we willen juist de diversiteit in de typisch Nederlandse flat blijven benadrukken. Binnenkort introduceren we dan ook een nieuw personage. We hebben prettig samengewerkt met Thomas Acda en zijn hem dankbaar dat hij de Lidl-flat zo bekend heeft gemaakt. Wie weet zien we hem nog wel eens terug.”
Het herfstassortiment is volgens Lidl 'vertaald naar een 360-graden herfstcampagne.' Eind deze week ligt de herfstbrochure op de mat. Daarnaast worden radio en diverse print-, outdoor-, online en social uitingen ingezet. Vanaf zondagavond is er weer een nieuwe tv spotje met de Lidl-flat te zien, de laatste met Teun. In de spot zien we hoe Teun afscheid neemt van de flat. Hij gaat terug naar z’n ex en geniet nog van een laatste avondmaal met buurvriend Kevin.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers