Rémy Cointreau opent pop-up bar aan Prinsengracht Amsterdam

Rémy Cointreau opent pop-up bar aan Prinsengracht Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 13 okt 2022 @ 11:08
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Van 8 tot 20 november 2022 wordt de bovenste verdieping van Fosbury & Sons op de Prinsengracht omgetoverd tot La Maison by Rémy Cointreau. 'Op deze unieke locatie komen vakmanschap en creativiteit op alle mogelijke wijze samen.'

Je ontdekt er volgens het merk gepersonaliseerde en exclusieve serving rituals, ontworpen door niemand minder dan hedendaags kunstenaar Pablo Lücker, in combinatie met karakteristieke Heinen Delfts Blauw-keramiek en smakelijke Triptyque-hapjes. Laat je meevoeren in een nu al iconische hommage aan Nederlandse knowhow & creativiteit. Op een geheime locatie in hartje Amsterdam opent ‘La Maison by Rémy Cointreau’ haar deuren voor al wie verfijning weet te waarderen. Op het menu? Een unieke ervaring gevuld met experience rooms, interactieve workshops, thema-avonden en serving rituals gewijd aan Nederlands vakmanschap & creativiteit.  

Ontdek en ervaar het Rémy Cointreau-universum
De kennis en kunst achter de uitzonderlijke dranken van Rémy Cointreau kunnen beter worden ervaren dan uitgelegd. In de premium Delfts Blauw x Pablo Cocktail Bar kan je genieten van SideCars en Margarita's terwijl je de kunstwerken van lokaal boegbeeld en multidisciplinair kunstenaar Pablo Lücker ontdekt. Daarnaast wordt je uitgenodigd om de Cointreau Orangery Room en de Rémy Martin Lounge te ontdekken. Voor zij die meer willen weten over Rémy Cointreau's liefde voor terroirs en duurzaamheidsinspanningen zijn er tot slot de Terroir & Provenance Room en Climate Room. 

Triptyque: De smaak van duurzame uitmuntendheid
Uitzonderlijke dranken vragen om uitzonderlijke hapjes, volgens de initiatoren. Daarom nam Rémy Cointreau zijn toevlucht tot Michelin Green Star-restaurant Triptyque. Hier is elke duurzame culinaire creatie het resultaat van lokale ingrediënten uit eigen tuin en de weelde van het Westland en Midden-Delfland. Voor 'La Maison by Rémy Cointreau' creëerden chefs en eigenaars Niven Kunz en Virginie van Bronckhorst-Kunz vijf unieke hapjes die Triptyques liefde en respect voor terroirs belichamen.

'Wij geloven dat onze filosofie, 80/20, de leidraad vormt naar een duurzamere (voeding) levensstijl. Eenmaal je groenten een hoofdrol in je eten toebedeelt, zul je zien dat je niet meer anders wilt.', zegt Niven Kunz & Virginie van Bronckhorst-Kunz, oprichters van Triptyque.

Never a dull day or night
In 'La Maison' kan je echter niet alleen genieten van de expertise die schuilgaat achter de uitzonderlijke dranken en hapjes, je krijgt ook de kans om je volledig onder te dompelen in het universum van Rémy Cointreau via inspirerende workshops en speciale thema-avonden. Voor zij die graag de kunst van het cocktails maken willen leren, is er de Mixology workshop, gegeven door meestermixoloog en merkambassadeur Thomas Timmermans. Dit wordt gecombineerd met een Climat Fresk workshop waar de focus ligt op het testen en verdiepen van klimaatkennis, en het enthousiasmeren van deelnemers om actie te ondernemen. 

De thema-avonden daarentegen draaien om het vieren van de unieke universums van de Rémy Cointreau-groep met dj's en barmannen van de high-end Door 74 en The Tailor. Op 10 en 11 november trapt Cointreau deze theme nights elegant af. Op 12 en 19 november wordt het botanische erfgoed van het Isle of Islay in de schijnwerpers gezet op de The Botanist thema-avond. Voor wie tot slot een bijzondere cognac ervaring in combinatie met muziek uit de jaren '20 en '70 weet te waarderen, neemt Rémy Martin de pop-up over op 14, 17 en 18 november. Plekken zijn door volgers van MT alvast te reserveren via deze link.

Een uitzonderlijk merkportfolio voor uitzonderlijke momenten
La Maison by Rémy Cointreau mag dan maar twee weken op Nederlandse bodem vertoeven; Rémy Cointreau's zorgvuldig samengestelde portfolio is van blijvende aard. Zo bundelt het Franse familiebedrijf een verscheidenheid aan gedistilleerde dranken die hun kracht ontlenen aan hun authenticiteit en originaliteit. Neem bijvoorbeeld Cointreau: 's werelds toonaangevende premium sinaasappellikeur - en de basis van meer dan 500 cocktails - die onlangs na 170 jaar een nieuw tijdperk inluidde met een vernieuwde fles die de geschiedenis van de Maison en de sinaasappel eert.

Ook Rémy Cointreau’s The Botanist gin vormt een ode aan de natuur. Zo ademt deze laatstgenoemde de smaak van Islay, dankzij het distillaat van 22 met de hand geoogste, duurzame plantaardige producten, terwijl de Bruichladdich-distilleerderij (ook gelegen op Islay) de toon zette voor een single-malt revolutie van formaat. Voor wie op zoek is naar een cognac van topkwaliteit, biedt Rémy Cointreau dan weer Rémy Martin’s Cognac Fine Champagne een iconische blend van eaux-de-vie afkomstig van de wijngaarden van Grande en Petite Champagne. Tenslotte krijgt de Nederlandse markt ook de kans om kennis te maken met het bijzondere erfgoed van Barbados en de eeuwenoude knowhow van Mount Gay's rum. Hoewel alle Rémy Cointreau-huizen hun eigen kenmerkende karakter hebben, zijn ze allemaal verbonden door een drie-eenheid van waarden: terroir, people en time

'De liefde voor onze terroirs en het meesterschap van de tijd hebben altijd centraal gestaan in de expertise van Rémy Cointreau. Wij geloven dat het aan ieder van ons is om de connectie tussen terroir, people en time tot leven te brengen', stelt Rémy Cointreau.
(PvWK)

Over Rémy Cointreau
'Over de hele wereld zijn er klanten die op zoek zijn naar uitzonderlijke ervaringen; klanten voor wie een breed scala aan terroirs synoniem staat voor een verscheidenheid aan smaken. Hun veeleisende normen zijn evenredig met onze expertise - de verfijnde vaardigheden die we van generatie op generatie doorgeven. De tijd die deze klanten besteden aan het drinken van onze producten is een eerbetoon aan al diegenen die hebben gewerkt om ze te ontwikkelen. Het is voor deze mensen dat de Franse familiegroep Rémy Cointreau haar terroirs beschermt, uitzonderlijke eeuwenoude sterke dranken cultiveert en zich inzet om ook hun eeuwige moderniteit te bewaren. Het portfolio van de Rémy Cointreau Group omvat 14 unieke merken, zoals de Rémy Martin- en Louis XIII cognacs, en Cointreau-likeur. Rémy Cointreau heeft slechts één enkele ambitie: wereldleider worden in uitzonderlijke gedistilleerde dranken. Daartoe vertrouwt het op de inzet en creativiteit van zijn bijna 1900 werknemers en op zijn dochterondernemingen die gevestigd zijn op de strategische markten van de Rémy Cointreau Group. Rémy Cointreau is tevens een beursgenoteerde onderneming te Euronext Parijs.'

(bron: Rémy Cointreau)

Over Heinen Delfts Blauw
'Heinen Delfts Blauw, een merk gespecialiseerd in handgemaakt aardewerk, is de trots van Nederland. Sinds de 16e eeuw creëren Nederlandse creatieven in het atelier van Delfts Blauw hun eigen variant op Chinees porselein. Het aardewerkmerk is al eeuwenlang een pionier in de bijzondere kunst van het beschilderen van aardewerk en is uitgegroeid tot een van de grootste producenten wereldwijd. In de loop der jaren zijn zij uitgegroeid tot een echte Nederlandse traditie, waarbij hun unieke blauwe aardewerk met liefde en zorg wordt vervaardigd door gerenommeerde kunstenaars, bordenschilders en keramiek technici.'

(bron: Rémy Cointreaux)

Over Pablo Lücker
'Hedendaags Nederlands kunstenaar Pablo Lücker deinst er niet voor terug om de kunstwereld flink door elkaar te schudden met zijn grensverleggende manier van verhalen vertellen. De zevende generatie kunstenaar, geboren in een familie van kunstenaars, staat bekend om zijn multidisciplinaire moderne kunst en iconische visuele handschrift in zijn schilderijen, sculpturen en prints. Zijn kunst kan worden gezien als een visuele storytelling over kinderdromen, huidige ambities en toekomstige aspiraties. Hij studeerde in 2008 af aan de prestigieuze designacademie en specialiseerde zich in brand building en art direction. Lücker woont en werkt vanuit Amsterdam, Nederland, maar werkt ook regelmatig aan internationale projecten, zowel privé als commercieel.'

(bron: Rémy Cointreaux )

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken