Oot Granola lanceert eerste tv-campagne
- Food-en-retail
- 17 jan 2023 @ 16:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 jan 2023 @ 16:07
- Sjaak Hoogkamer
Oot Granola behoort tot de Nederlandse merken die kiest voor verkoop via de eigen website, direct aan de consument en zonder tussenkomst van groothandels en winkels. Het merk startte deze week haar eerste televisiecampagne.
Merken als Bloomon (bloemen), BoldKing (scheermesjes) en MrMarvis (broeken) werden er groot mee en vormen volgens Oot inmiddels concurrenten voor de klassieke FMCG-merken in de winkelschappen.
Oot Granola startte in 2018 uit eigen frustratie, zoals zoveel startups: oprichter Valentine van der Lande vond in de supermarktschappen geen gezond ontbijtgranenmerk.
‘Alle pakken die ik in de winkel omdraaide zaten boordevol suiker en andere ongezonde toevoegingen. En vaak vond ik ze niet eens lekker.’
Van der Lande besloot het zelf te proberen en werkte drie jaar lang aan de perfecte recepturen, met hulp van voedingswetenschappers, chef-koks, bakkers en diëtisten. Begin 2018 lanceerde ze het gezonde ontbijtmerk Oot Granola.
Vijf jaar na de oprichting heeft Oot Granola naar eigen zeggen ‘ruim 130.000 klanten in Nederland en België voor zich gewonnen.’ Het merk startte deze week haar eerste televisiecampagne. Van der Lande: ‘We zijn de afgelopen jaren hard gegroeid via online marketing. Dat speelveld is drukker geworden, ook grote merken hebben Facebook en Google ontdekt.
Voor ons is dit een logisch moment om de overstap naar televisie te maken en onze naamsbekendheid bij het grote publiek te vergroten
Tv-commercial
De campagne De beste granola koop je niet in de winkel benadrukt volgers de makers de versheid en het ambacht van Oot. De tv-commercial is tot 22 januari te zien bij de NPO op Nederland 1, 2 en 3. Vanaf half januari wordt de campagne ook ingezet op 2.000 abri’s en met advertenties in verschillende landelijke krantenmagazines. Van der Lande: ‘De campagne wordt ook online ingezet, want in DNA blijft het Amsterdamse merk toch digital native.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn verrast met uitgebreid... 24-03-2023
- Jasper Kessels nieuwe directeur... 24-03-2023
- Eerste NIO house in Rotterdam24-03-2023
- Mijn Melk is transparant en... 24-03-2023
- Action groeit verder in 202224-03-2023
- SBI Vakprijzen voor Kruidvat,... 23-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day