Holie wil healthwashing blootleggen
![Holie wil healthwashing blootleggen](/food-en-retail/nieuws/2023/09/holie-wil-healthwashing-blootleggen/Holie-Persfotonw-juist.jpg)
- Food-en-retail
- 14 sep 2023 @ 11:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingcommunicatieFood
- 14 sep 2023 @ 11:31
- Peter van Woensel Kooy
'Wekelijks eten Nederlanders gemiddeld 99 suikerklontjes aan toegevoegde suikers, vaak ongemerkt. En dat begint bij het ontbijt', zegt Kim Brouwers, diëtist bij Het Diabetes Fonds. Daarom lanceert ontbijtmerk Holie vandaag in samenwerking met hen een initiatief dat mensen helpt om minder suiker te eten in de ochtend.
Volgens Holie doen grote merken zich met allerlei claims gezond voor, terwijl ze ondertussen vol verborgen suiker zitten. Dit noemen zij healthwashing. Ook de Consumentenbond vindt dit misleidend en is voorstander van strengere regels.
Mensen denken volgens de initiatoren dat ze de dag goed beginnen, maar maken eigenlijk een valste start. Met alle gevolgen van dien. Een zwaardere bevolking leidt tot meer diabetes type 2, hart- en vaatziekten en kanker. De zorgkosten als gevolg van overgewicht worden in de EU geschat op meer dan 300 miljard euro per jaar.
De komende weken legt Holie naar eigen zeggen 'healthwashing' in het ontbijtschap bloot. 'Op www.holietruth.com vind je een overzicht van de hoeveelheid suiker in de grootste ontbijtproducten van Nederland. Ook in het straatbeeld komt het initiatief aan bod.' Daarnaast heeft Holie samen met Het Diabetes Fonds educatieve content ontwikkeld die mensen helpt om de dag écht goed te starten.
Valentijn van Santvoort, mede-oprichter Holie: 'Een beetje gezonder leven is al moeilijk genoeg. Daarom is het de hoogste tijd dat wij als merken mensen gaan helpen, in plaats van hen te verleiden tot een veel te zoete start.'
(PvWK)
Over Holie
'Holie daagt de gevestigde orde uit met écht gezonde ontbijtgranen. Sinds 2018 bakken zij granola en krokante muesli zonder toegevoegde suiker. Holie is het snelstgroeiende ontbijtmerk van de Benelux. Je vindt hun producten in elke supermarkt, online en in België. Sinds 2020 is Holie tevens een officiële B Corporation. Waarmee zij voldoen aan de hoogste standaarden van maatschappelijke en ecologische impact.'
(bron: Hollie)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Kim Brouwers
- suiker
- www.holietruth.com
- Het Diabetes Fonds
- diëtist
- content
- Holie
- food
- Valentijn van Santvoort
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is...
- [marketeer 206] Anne en Esther Vedder - founders Vedder & Vedder
- Lidl lanceert twee nieuwe campagnes
- Het nieuwe VanMoof mobiliseert gepasseerde oude klant
- Ochama bezorgt binnen het uur in Amsterdam
- [onderzoek] Zes op tien Nederlanders wil seizoensvoedsel eten...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Guaraná Antarctica sponsort 40ste... 26-07-2024
- Wehkamp.nl doet nieuwe poging in... 26-07-2024
- [marketeer 207] Brenda Smith - cmo... 26-07-2024
- Jumbo lanceert als eerste super... 25-07-2024
- Blue Band mag naam 'Roombeter' niet... 24-07-2024
- CBL-supermarkten willen per 2030 de... 24-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing