Peijnenburg: minder suiker
- Food-en-retail
- 15 sep 2023 @ 09:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 sep 2023 @ 09:43
- Sjaak Hoogkamer
Peijnenburg kondigt een grootschalige herlancering aan. Het merk werkt aan een suikervermindering van 150 miljoen suikerklontjes in 2027.
De focus van deze herlancering ligt op de verbeterde koeken zonder toegevoegde suikers en koeken gemaakt van 100% volkoren. Gedurende anderhalf jaar hebben de experts van Peijnenburg, waaronder de afdeling Marketing, Research & Development (R&D) en de bakkers, gewerkt aan deze vernieuwing. Laura Simons, Senior Brand Manager bij Peijnenburg: ‘Samen met onze bakkers hebben we de recepten vernieuwd om het tussendoortje te creëren op het gebied van smaak, betaalbaarheid en verantwoorde consumptie.’
Deze week herlanceert Peijnenburg Naturel zonder toegevoegde suikers. Om de herlancering te kenmerken, zijn de koeken ook in een nieuw jasje gestoken. Waarbij rekening wordt gehouden met de (milieu)-eisen van deze tijd. De folie van de nieuwe verpakking is anders opgebouwd, waardoor deze minder snel scheurt, gemakkelijker te hersluiten is en de koek langer vers blijft.
Vanaf september 2023 zijn de nieuwe koeken breed beschikbaar in de meeste supermarkten in Nederland waaronder Albert Heijn en Jumbo. Om de consument te attenderen op de betere koek van Peijnenburg, wordt de herlancering ondersteund door een uitgebreide 360 graden campagne, waaronder tv-reclame, digitale ondersteuning, in-store aandacht en branded content.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management