Peijnenburg: minder suiker

Peijnenburg: minder suiker
  • Food-en-retail
  • 15 sep 2023 @ 09:43
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Peijnenburg kondigt een grootschalige herlancering aan. Het merk werkt aan een suikervermindering van 150 miljoen suikerklontjes in 2027.

De focus van deze herlancering ligt op de verbeterde koeken zonder toegevoegde suikers en koeken gemaakt van 100% volkoren. Gedurende anderhalf jaar hebben de experts van Peijnenburg, waaronder de afdeling Marketing, Research & Development (R&D) en de bakkers, gewerkt aan deze vernieuwing. Laura Simons, Senior Brand Manager bij Peijnenburg: ‘Samen met onze bakkers hebben we de recepten vernieuwd om het tussendoortje te creëren op het gebied van smaak, betaalbaarheid en verantwoorde consumptie.’

Deze week herlanceert Peijnenburg Naturel zonder toegevoegde suikers. Om de herlancering te kenmerken, zijn de koeken ook in een nieuw jasje gestoken. Waarbij rekening wordt gehouden met de (milieu)-eisen van deze tijd. De folie van de nieuwe verpakking is anders opgebouwd, waardoor deze minder snel scheurt, gemakkelijker te hersluiten is en de koek langer vers blijft.

Vanaf september 2023 zijn de nieuwe koeken breed beschikbaar in de meeste supermarkten in Nederland waaronder Albert Heijn en Jumbo. Om de consument te attenderen op de betere koek van Peijnenburg, wordt de herlancering ondersteund door een uitgebreide 360 graden campagne, waaronder tv-reclame, digitale ondersteuning, in-store aandacht en branded content.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken