De Beren best bezochte restaurantketen Nederland
- Food-en-retail
- 22 feb 2024 @ 07:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 feb 2024 @ 07:55
- Michiel van Zaane
De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders.
Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. In het afgelopen jaar bezochten 6,8 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder minstens één restaurantketen. De Beren is de meest bezochte keten (14%). Loetje (10%), La Cubanita en ’t Zusje (10%) staan op een gedeelde tweede plaats. Happy Italy (6%) maakt de top vijf compleet. Binnen de zeventien grootste Nederlandse restaurantketens trekt een restaurantketen gemiddeld 3% van de Nederlandse volwassenen. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).
Voor 10% van Nederland is De Beren daarnaast de laatste keten waar ze aten. Loetje volgt met 7% en La Cubanita en ’t Zusje delen de derde plek. Voor 4% van Nederland is Happy Italy de keten die ze het laatste bezochten.
Jongeren in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar (65%) bezoeken vaker een restaurantketen dan 35- tot en met 49-jarigen (59%) en 50-plussers (43%). Bijna alle ketens met een bovengemiddeld aantal bezoekers trekken voornamelijk 18- tot en met 34-jarigen aan. Twee uitzonderingen daarop zijn Loetje en Humphrey’s. De bezoekers van deze ketens zijn voornamelijk 50-plussers.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Albert Heijn toont geen integer merkleiderschap met blauwe...
- Productie a-merk Haagsche Hopjes stopt
- [Horecava] Cijfers foodmarkt 2024-2025 en nieuwe FSIN...
- De Koffiejongens verdriedubbelt marktaandeel biologisch
- Jumbo legt na crisisjaar solide basis voor hernieuwde groei
- Holland & Barrett: aandacht voor breingezondheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Starbucks en Old Amsterdam smelten... 22-01-2025
- Marit van Egmond (AH): 'Sterk jaar... 22-01-2025
- Blauwe Maandag op het Spui20-01-2025
- Jumbo legt na crisisjaar solide... 17-01-2025
- [marketeer 213] Thijs Gussenhoven -... 17-01-2025
- 'Albert Heijn toont geen integer... 16-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day