De Beren best bezochte restaurantketen Nederland

- Food-en-retail
- 22 feb 2024 @ 07:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 feb 2024 @ 07:55
- Michiel van Zaane
De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders.
Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. In het afgelopen jaar bezochten 6,8 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder minstens één restaurantketen. De Beren is de meest bezochte keten (14%). Loetje (10%), La Cubanita en ’t Zusje (10%) staan op een gedeelde tweede plaats. Happy Italy (6%) maakt de top vijf compleet. Binnen de zeventien grootste Nederlandse restaurantketens trekt een restaurantketen gemiddeld 3% van de Nederlandse volwassenen. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).
Voor 10% van Nederland is De Beren daarnaast de laatste keten waar ze aten. Loetje volgt met 7% en La Cubanita en ’t Zusje delen de derde plek. Voor 4% van Nederland is Happy Italy de keten die ze het laatste bezochten.
Jongeren in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar (65%) bezoeken vaker een restaurantketen dan 35- tot en met 49-jarigen (59%) en 50-plussers (43%). Bijna alle ketens met een bovengemiddeld aantal bezoekers trekken voornamelijk 18- tot en met 34-jarigen aan. Twee uitzonderingen daarop zijn Loetje en Humphrey’s. De bezoekers van deze ketens zijn voornamelijk 50-plussers.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Wehkamp introduceert nieuwe merkidentiteit
- Nutricia start Ondervoeding op het Menu
- Unilever en For You Agency lanceren Namdong als fan-first...
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- McDonald’s lanceert Bouw Burger voor... 14-10-2025
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw... 13-10-2025
- EU-verbod op plantaardige... 10-10-2025
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales... 10-10-2025
- Kinderen grijpen naar Whopper in... 08-10-2025
- Echte dames, echte croquet: Van... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes