Achtste 'Food100'-lijst bekend

- Food-en-retail
- 4 sep 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMVOAwards
- 4 sep 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
De 'Food100' presenteert voor de achtste keer de 100 belangrijkste Nederlandse voedselveranderaars van het moment. De lijst bestaat uit impactmakers die zich inzetten voor een toekomstbestendig voedselsysteem met duurzamer, gezonder en socialer eten en drinken voor iedereen.
'Het voedselsysteem veranderen is een pittige uitdaging. De dappere dodo’s die daar hart en ziel insteken, verdienen daarom niet alleen complimenten, maar ook een steuntje in de rug. Om die reden is de Food100-lijst in het leven geroepen. Deze lijst, bestaande uit 50 voedselveranderaars jonger dan 35 jaar en 50 impactmakers van boven de 35 jaar, werd vandaag voor de achtste keer bekendgemaakt. En pfff… het is weer zó’n indrukwekkende lijst geworden', schrijft betrokken chef, mede jurylid en 'plant forward' expert Sheila Struyck, voorheen tevens marketeer. Lees hier haar blog over de nieuwe Food100.
Impact maken binnen de voedselketen
Met de Food100 willen initiatiefnemers AgriFood Capital, Food Hub, Food Inspiration en Slow Food Youth Network en de juryleden naar eigen zeggen voedselveranderaars een podium geven. De Food100-lijst bestaat volgens de organisatoren uit een enorme diversiteit aan mensen, van dierenrechtenactivist tot de CEO van Albert Heijn. 'We maken bewust ruimte voor zowel studenten en kleine initiatieven als gevestigde namen uit de top van grote bedrijven', vertelt juryvoorzitter Lisanne van Oosterhoud, 'Kleine organisaties zijn sneller, maken makkelijker keuzes en kunnen goed tegen het systeem schoppen. Grote bedrijven zijn vaak langzamer, maar met een kleine verbetering maken ze meteen veel impact.'
De Food100 is bewust geen ranking, maar echt een lijst op alfabethische volgorde met 2x50 talenten en figuren om in de gaten te houden. Die kortom het verschil maken dit jaar, volgens de jury.
Bekijk hier de complete lijst van 2024: www.food100.nl/.
(PvWK | foto: Brooke Lark / Unsplash)

-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- plant forward
- Lisanne van Oosterhoud
- AgriFood Capital
- Food Inspiration
- Slow Food Youth Network
- Food100
- chef
- food
- impact
- influencers
- Food Hub
- Sheila Struyck
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




