Koper gevonden voor failliete Blokker
- Food-en-retail
- 23 dec 2024 @ 15:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 dec 2024 @ 15:10
- Sjaak Hoogkamer
De curatoren van Blokker hebben een niet nader genoemde koper gevonden van het op 13 november 2024 failliet verklaarde Blokker.
De curatoren van Blokker, Jasper Berkenbosch (Jones Day) en Robin de Wit (HVG Law) hebben overeenstemming bereikt over verkoop van Blokker activa waaronder het merk Blokker en de webwinkel Blokker.nl.
De nieuwe eigenaar zegt ernaar te om de Blokkerformule de komende periode weer op te bouwen en samen te werken met de circa 45 franchise filialen. Het precieze aantal winkels is afhankelijk van het bereiken van overeenstemming met de verhuurders van de panden met Blokker winkels en verdere afspraken met franchisenemers. Dit kan nog enkele maanden in beslag nemen.
Het akkoord met de ongenoemde koper is goed nieuws voor de zelfstandige Blokker-ondernemers die de afgelopen anderhalve maand nauw betrokken zijn geweest bij een doorstart van hun winkels die naar eigen zeggen ’uitstekend draaien.’ Eerst leek het erop dat de franchisers zelfstandig verder moesten, omdat de curator in gesprek was met een Duitse winkelketen die niet geïnteresseerd was in de naam Blokker. (bron: Telegraaf)
De komende periode zal de uitverkoop in de winkels door de curatoren doorgaan. De meeste winkelmedewerkers hebben hun laatste werkdag voor Blokker op 31 december 2024. Zij worden door de curatoren op de hoogte gehouden van het project ‘van-werk-naar-werk’. Dit is een initiatief van de curatoren van Blokker in samenwerking met verschillende vakorganisaties om zo veel mogelijk Blokker werknemers naar een nieuwe baan te begeleiden.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management