Sanoma verkoopt (Inside)Gamer.nl aan Reshift Digital
- Media
- 20 jun 2014 @ 13:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekOnlinePrint
- 20 jun 2014 @ 13:20
- Redactie Media
Reshift Digital en Sanoma Media Netherlands hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van Gamer.nl en InsideGamer. Per 1 augustus gaan de sites en de betrokken medewerkers over naar Reshift Digital, waar ze samen met Power Unlimited (pu.nl) de gaming-/entertainment-unit gaan vormen.
'We zijn blij dat deze twee sites, die mede aan de wieg van community gaming-content in Nederland hebben gestaan, bij ons komen', zegt uitgever Raimon Gort. 'Met Power Unlimited hadden we al een leidend platform binnen ons huis, maar de combinatie van deze drie merken, hun sites, het blad en het televisieprogramma maakt dat we in één klap op alle terreinen van gaming en entertainment het grootste bereik over al deze kanalen in Nederland hebben.'
'InsideGamer TV heeft het grootste bereik op televisie onder de doelgroep, en met een succesvolle samenwerking met Veronica in het derde seizoen bijna afgerond, komen we snel met nieuws over het vierde seizoen. Gamer.nl zal zijn sterke centrale nieuwspositie blijven ontwikkelen en de mooie samenwerking met NUtech en NU.nl zal ook bij Reshift Digital doorgaan.'
'Daarnaast zien wij ook andere samenwerkingen met andere generieke mediapartijen ontstaan; de gesprekken met deze partijen zijn al vergevorderd. Als we alle bestaande elementen die we nu in huis hebben bij elkaar optellen, komt er niemand ook maar in de buurt van wat wij nu kunnen bieden, laat staan als we aanvullende samenwerkingen gaan sluiten.'
Om te beginnen zal Reshift Digital investeren in het vernieuwen van de sites en het uitbouwen van de retail-oplossingen die al ontwikkeling waren bij Sanoma. Gort: 'We hebben heel veel ideeën over hoe de sites elkaar allemaal kunnen versterken en we gaan die ideeën nu koppelen aan de ideeën van de ploeg. Die heeft tenslotte de ervaring met de community en de mensen daarachter. Daarnaast is het voor onze klanten ook relevant dat ze met zo min mogelijk moeite zoveel mogelijk bereik en engagement kunnen realiseren. Daarvoor heeft Reshift Digital BV nu een unieke oplossing.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes