Groep Publiekstijdschriften wordt Magazine Media Associatie
- Media
- 9 dec 2015 @ 22:04
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentBrandingMerkenPrintMedia
- 9 dec 2015 @ 22:04
- Redactie Media
De Groep Publiekstijdschriften (GPT) gaat vanaf januari 2016 opereren onder een nieuwe naam: Magazine Media Associatie (MMA). De branchevereniging, opgericht in 1996, startte dit jaar al met een nieuwe koers om aansluiting te houden bij de ontwikkelingen in de markt en de behoeften van de leden. Bij die aangepaste koers komt nu ook een nieuwe merkuitstraling.
Tijdschriften worden magazines en bladenmakers worden magazine media makers. Het draait allang niet meer alleen om het printproduct. Het geprinte product is tegenwoordig slechts een van de vele platforms waarop het magazinemerk zich manifesteert. De magazinebranche kent een enorme dynamiek op vele terreinen. Er liggen nog veel uitdagingen buiten de gebaande printpaden. De nieuwe naamgeving van de branchevereniging sluit hier perfect bij aan.
MMA-voorzitter Luc van Os: 'Onze nieuwe naam geeft uitstraling aan de ontwikkelingen bij onze leden. Magazines zijn met hun mediamerken aanwezig op alle crossmediale podia. Naast de printuitgaven zijn er apps, social mediakanalen, events, websites, webshops, YouTube-kanalen, tv-programma’s et cetera. Print blijft een belangrijke motor om alle onderdelen uit de mediamix aan te jagen, vandaar dat het woord "magazine" niet uit onze naam is verdwenen. Wij hebben ons de afgelopen jaren ontwikkeld tot een sterke vereniging met een belangrijk netwerk. Onze missie is om de aangesloten ledenbedrijven te ondersteunen bij de slag die zij maken om hun magazine-merken te transformeren naar magazine media-merken.'
De nieuwe naamgeving van de Groep Publiekstijdschriften (GPT) van het NUV is ontwikkeld door bureau Zigila en het logo is ontworpen door Koeweiden Postma. Begin 2016 wordt de nieuwe uitstraling doorvertaald naar de website van de branchevereniging.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Mercurs
- bladen
- tijdschriften
- logo
- GPT
- NUV
- MMA
- branding
- Koeweiden Postma
- Zigila
- magazines
- merk
- naam
- Groep Publiekstijdschriften
- media
- Magazine Media Associatie
- Luc van Os
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes