[Kijkcijfers] 2,1 miljoen mensen zien Nederlands voetbalvrouwen winnen van Noorwegen

[Kijkcijfers] 2,1 miljoen mensen zien Nederlands voetbalvrouwen winnen van Noorwegen
  • Media
  • 17 jul 2017 @ 12:00
  • Link
  • Bas Vlugt
    Bas Vlugt

    Eigenaar
    Nederlands MediaNetwerk
  • BereikVoetbalKijkcijfersTelevisie

Vrouwenvoetbal is al jarenlang de sterkst groeiende sport in Nederland en nu is er in Nederland de EK Voetbal voor vrouwen. De openingswedstrijd in Utrecht brak natuurlijk alle kijkcijferrecords voor vrouwenvoetbal.

Meteen maar even gezegd: super leuk om naar te kijken. De vrouwen vlogen er vol in. Daarbij blijkt dat vrouwen veel minder overtredingen maken dan mannen - en dus ook minder kaarten krijgen - en daarmee ligt het spel dus ook minder vaak stil wat het schouwspel ten goede komt. Dat Nederland tegen de verwachtingen in won van Noorwegen hielp natuurlijk ook. Er keken 2,1 miljoen mensen (NOS, NPO1).

Bauke Mollema won op schitterende wijze een prachtige etappe in het Massif Central in de Tour de France. Naar de live-uitzending keken 927.000 mensen (NOS, NPO1) en naar de Avondetappe (NOS, NPO1) 1,4 miljoen. Max Verstappen viel op Silverstone heel verrassend niet uit en werd vierde. Ziggo Sport trok met de Formule 1 uitzending 849.000 kijkers.

Vol programma voor sportfanaat

De sportliefhebber werd gisteren maar vertroeteld want er was ook nog de Wimbledon-finale die voor de achtste keer werd gewonnen door Rodger Federer, wat hem de meest succesvolle Wimbledon-speler aller tijden maakt. Er keken 416.000 mensen (NOS, NPO2).

In de zomer spant SBS zich in om marktaandeel te pakken en dat lukte gisteren ook met drie programma's in de top-10. RTL kwam niet verder dan één keer, zo blijkt uit de cijfers van Stichting Kijkonderzoek.

Bas Vlugt

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken