Ontslagen bij Blendle vanwege te snelle groei

Ontslagen bij Blendle vanwege te snelle groei
  • Media
  • 31 jul 2017 @ 00:23
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • UitgeefstrategieVerdienmodellenJournalistiekDigitaalMedia

Digitale kiosk Blendle heeft negen medewerkers moeten ontslaan. Als verklaring noemt oprichter Alexander Klöpping dat het bedrijf de afgelopen tijd te hard heeft willen groeien. Toch rijst ook de vraag hoe goed het toekomstperspectief is van de journalistieke betaaldienst.

Klöpping spreekt over 'een van de moeilijkste dagen in m’n professionele leven' (zie tweet hieronder). 'Ik heb negen mensen moeten ontslaan, omdat we  in de afgelopen tijd te hard hebben willen groeien. Het gaat gelukkig wel goed met Blendle, maar we moeten als startup goed blijven opletten en niet te hard willen gaan. Daar horen moeilijke beslissingen bij.'

De afgelopen drie jaar is het bedrijf van tien naar 67 mensen gegroeid. En hoewel volgens Klöpping vorig kwartaal het beste kwartaal ooit was, groeide het bedrijf ondertussen toch echt te hard.

Investeerders en tegenvallers

Investeerders haalde Blendle eenvoudig binnen, evenals interesse van Vlaamse, Duitse en Amerikaanse media. Tegelijk waren er ook tegenvallers: NRC trok zich terug uit de online kiosk en ook De Persgroep stelt strengere eisen vanwege de eigen digitale dienst Topics. Onduidelijk is in hoeverre Blendle hier last van heeft of verwacht te gaan krijgen. 

Tegen Business Insider zegt Klöpping dat de Nederlandse tak van Blendle winstgevend is en er ook in Duitsland en de VD 'behoorlijke groei' is. Wel geeft hij toe dat Blendle 'nog niet klaar is' voor de Amerikaanse markt



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken