Restyling Vrij Nederland met opmerkelijke boodschap: 'Lees minder'

  • Media
  • 23 feb 2018 @ 11:16
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CrossmediaJournalistiekTijdschriften

Vrij Nederland is gerestyled. Online en print zijn qua propositie en vormgeving aangepast. Opmerkelijk is het campagne-motto: 'Lees minder.' Ook verandert de communicatie met abonnees: naast het blad krijgen zij één verhaal per dag via WhatsApp of via e-mail.


Vrij Nederland wil met deze restyling nog meer benadrukken dat het opinieblad staat voor onafhankelijke en onderscheidende onderzoeksjournalistiek. Lezers krijgen één verhaal per dag via WhatsApp of via e-mail. Een verhaal dat vooruitstrevend, verhelderend en vrij perspectief biedt in een wereld van verandering. Een kwalitatief hoogwaardig product, bloedstollend geschreven vanuit de kernwaarden: Verzet, Vrijheid, Vooruitstrevend, Hoge kwaliteit, Diepgang, Slimme humor. Hierbij geldt, kwaliteit boven kwantiteit, niet meer maar minder lezen.

Elke dag één verhaal digitaal

Vrij Nederland abonnees (compleet en online) ontvangen vanaf 22 februari per e-mail of WhatsApp, één verhaal van de dag geselecteerd door de redactie. Dit zijn urgente en onthullende verhalen, scherpe analyses, slimme humor, reportages en interviews met toonaangevende en veelbelovende personen uit de wereld van politiek, cultuur en wetenschap. Uit lezersonderzoek blijkt dat dit concept aansluit op de wensen en behoeften van onze huidige en toekomstige lezers. Alleen het verhaal van de dag ontvangen kan voor 6,99,- euro per maand. Idee hierachter is: Als je minder onzin leest heb je meer tijd om na te denken.

Hoofdredacteur Ward Wijndelts: 'We moeten legendarisch worden omdat wij de perfecte lees-(kijk/luister) ervaring bieden. Van 500 tot 7.500 woorden: wij presenteren de allerbest geschreven stukken. Lezers moeten genietend tot zich nemen wat ook nog tot de verbeelding spreekt en helpt bij het begrijpen van de wereld.'

'We doen het een beetje anders'

Elk artikel, podcast en video in en op het vernieuwde Vrij Nederland gaat eigenlijk over de grote maatschappelijke en technologische veranderingen van deze tijd. Krant, radio, tv en sociale media bieden genoeg gratis statements. Vernuftig springt Vrij Nederland in op de actualiteit, en de specialiteit is het stuk dat meer zegt dan meningen en de onderliggende verschuivingen inzichtelijk of invoelbaar maakt.

Vrij Nederland #3 (22 februari) verschijnt op een groter formaat en op ander papier, passend bij de kwalitatieve content. Het prachtige en krachtige logo van Karst L. Zwart uit 1960 komt terug en is bepalend in de bijzondere visuele identiteit van het maandblad, de specials, de digitale uitingen en de website. We onderscheiden ons door de manier waarop we schrijven, beeld presenteren en inzetten op audio en video. Tekstlengtes zijn geen kwestie (kort mag!), beeld is geen illustratie, er is geen format dat dwingt. Vrij Nederland biedt daarom een podium aan de beste verhalenvertellers.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken