Outdoor-campagne ABN Amro lanceert #Beeldbankieren

Outdoor-campagne ABN Amro lanceert #Beeldbankieren
  • Media
  • 22 mei 2018 @ 09:04
  • 16816 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CampagnesOutdoor

Zeker voor wie in de file stond op de A10 ter hoogte van de Amsterdamse Zuidas was het niet te missen: levensgrote projecties van medewerkers op de gevel van het ABN Amro-hoofdkantoor. Hiermee geeft de bank een gezicht aan zijn adviseurs die tegenwoordig ook adviseren per videogesprek.

De campagne #Beeldbankieren laat zien dat persoonlijk advies en nieuwe technologie hand in hand gaan. Een derde van alle adviesgesprekken vindt al plaats via Beeldbankieren, voor de gesprekken over wonen is dit zelfs 61 procent. De projectie op het hoofkantoor van ABN Amro was te zien tot en met zondag Pinksteren. 

Klanten regelen hun financiële zaken het liefst wanneer het hen uitkomt, bijvoorbeeld via de mobiele telefoon of door online hun hypotheek aan te passen. De bankwereld digitaliseert snel en het bezoek aan fysieke kantoren loopt al jaren terug. Steeds meer Nederlanders kiezen voor een videogesprek, apps, chat of e-mail om hun bankzaken te regelen. De behoefte aan persoonlijk contact blijft echter bestaan. ABN Amro speelt hierop in met Beeldbankieren:een persoonlijk videogesprek met een adviseur waar en wanneer de klant wil. 

Nieuw werkwoord  

De naam Beeldbankieren en de campagne zijn ontwikkeld door creatief bureau N=5. Beeldbankieren is een nieuw werkwoord dat meteen opvalt, maar toch vertrouwd is, omdat het voortborduurt op de bekende termen Internet Bankieren en Mobiel Bankieren. De naam zet bovendien op een krachtige manier neer dat klanten weliswaar op afstand een persoonlijk adviesgesprek voeren, maar hierbij altijd in beeld blijven bij ABN Amro.

'Het draait dus niet om de functionaliteit - zoals video of webcam - maar we zetten juist de ervaring centraal: het principe van het op afstand een financieel gesprek hebben met elkaar. Dat maakt de naam van deze digitale oplossing heel persoonlijk en menselijk', zegt Esther Overmars van N=5.

Om dit concept kracht bij te zetten ontwikkelde PR Bureau NewsLab de projectie op het hoofdkantoor van de ABN AMRO op het Gustav Mahlerplein. Managing Director Talitha Dirkzwager: 'We zochten een impactvolle manier om de adviseurs voor te stellen aan Nederland. De portretten die we op het hoofdkantoor projecteren geven we daarnaast een inhoudelijke doorvertaling op LinkedIn in de vorm van een interne activatie. Klanten van ABN Amro willen natuurlijk graag weten met wie zij te maken hebben na het maken van een afspraak voor Beeldbankieren.'

Online videogesprekken 

Met Beeldbankieren hebben klanten een online videogesprek met een adviseur over hun hypotheek, pensioen of over beleggen. Maar ook als zij willen sparren over algemene geldzaken kunnen zij een afspraak maken voor een gesprek via Beeldbankieren. 'ABN Amro vindt het belangrijk dat klanten altijd en overal hun financiën kunnen doen, nu en in de toekomst. Digitale toepassingen zijn een onlosmakelijk onderdeel van onze dienstverlening. Om die dienstverlening nog beter te maken, combineren we met Beeldbankieren de laatste digitale toepassingen met persoonlijk advies, snelheid en gemak', vertelt Directeur Personal Banking Klaas Ariaans van ABN Amro.

Als het om financiële zaken gaat, blijft de behoefte aan persoonlijk contact bestaan, constateert de bank. Ariaans: 'Met Beeldbankieren kunnen onze klanten binnen 24 uur na aanmelding een videogesprek voeren met één van onze adviseurs. Ruim 1 op de 3 gesprekken die onze adviseurs voeren, zijn videogesprekken. Wekelijks verwelkomen we ruim 1.000 klanten die via abnamro.nl een afspraak maken. Ook is het onze ambitie om al onze adviseurs "Beeldbankier-proof" te krijgen: van 1.200 nu naar 3.000 aan het einde van dit jaar.' 

Credits 

Klant: ABN Amro (Sanne van der Bie, Luuk Venema)

Bureau: N=5 

Creatieve directie: Thijs Bontje, Daniel te Lindert 

Copywriter: Gijs van der Schoot 

Artdirector: Fabian Schulting 

Strategie: Esther Overmars 

Account: Judith Lavalette, Astrid Witteveen 

Producer: Guy van der Hoop 

Productiemaatschappij online: Made.For.Digital 

PR-bureau: NewsLab BV 

Creatie: Marc de Mönnink 

Account: Janine Hurink, Leigh van der Poorten 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken