Doorstart voor failliet MyBusinessMedia
- Media
- 5 okt 2019 @ 23:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkUitgeversTijdschriften
- 5 okt 2019 @ 23:29
- Jeroen Mirck
Het kan snel gaan: nadat MyBusinessMedia donderdag faillissement moest aanvragen, heeft het management op vrijdag al overeenstemming bereikt met de curator over een doorstart. De meeste medewerkers behouden hierdoor hun baan.
Zoals dat vaker gaat bij surseance van betaling, lekte het nieuws eerder uit dan de directie vermoedelijk had gewild. Die had immers het liefst direct ook de doorstart gecommuniceerd. Vrijdag kwam dat rond en ging er prompt een persbericht rond.
De doorstart wordt ondersteund door een aantal aandeelhouders van Berk Partners III, die nu rechtstreeks in 'MBM' investeren. Berk Partners III heeft hiermee zelf zijn 'laatste participatie afgestoten', aldus het persbericht.
Vaktitels verkocht
MyBusinessMedia bestaat ruim twaalf jaar en komt voort uit overnames van onder meer Kluwer. Het laatste jaar heeft de uitgeverij meerdere vaktitels weer verkocht en besloten om zich vooral toe te leggen op de maakindustrie. Met merken als Vraag & Aanbod, EngineersOnline, Constructeur, Aandrijven & Besturen en de titel Metaal & Techniek, die in opdracht van de Metaalunie wordt gemaakt, heeft MBM naar eigen zeggen 'een sterke basis om komende jaren door te bouwen'.
Over het faillissment en de daarop volgende doorstart: 'Afgelopen jaren is de schuld van MBM fors gereduceerd, maar onvoldoende om op dezelfde voet door te gaan. Met deze doorstart ontstaat een onderneming met een gezonde financiële structuur.'
Het team onder leiding van Joachim Driessen 'heeft zin in deze nieuwe start' en zal de komende tijd actief op zoek gaan naar partners om verder te kunnen groeien.
Foto: Nicman (Pixabay/Creative Commons)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes