TMG heet voortaan Mediahuis
- Media
- 16 okt 2019 @ 22:07
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - DagbladenUitgeversMerkenMedia
- 16 okt 2019 @ 22:07
- Jeroen Mirck
Telegraaf Media Groep (TMG) verandert zijn bedrijfsnaam per 4 november in Mediahuis Nederland. De nieuwe naam moet onafhankelijke journalistiek en gezamenlijke groeiambities uitstralen.
TMG werd in 2017 overgenomen door de van oorsprong Belgische Mediahuis Groep. 'Sindsdien is er een expliciete focus op goede, onafhankelijke journalistiek, uitgedragen door sterke merken zoals De Telegraaf en Noordhollands Dagblad', aldus het concern. Synergievoordelen met Mediahuis worden daarnaast nagestreefd. 'Dit heeft geleid tot een toekomstbestendige organisatie', meldt de uitgever. 'De naamsaanpassing markeert deze positie en de verbondenheid met de Mediahuis Groep.'
Mediahuis is volgens Mediahuis uitgegroeid tot een begrip in het Nederlandse medialandschap. 'De naamswijziging is voor TMG dan ook een voor de hand liggende keuze.'
'Onomkeerbare transitie'
Rien van Beemen, CEO van (nu nog) Telegraaf Media Groep: 'TMG is sinds twee jaar, na de overname door Mediahuis Groep en door de inzet van alle medewerkers, veranderd in een klantgerichte, duurzame organisatie waar de journalistiek centraal staat. Vanuit die basis bouwen we aan verdere groei. Met deze onomkeerbare transitie is het nu tijd om afscheid te nemen van de naam TMG en de nieuwe naam Mediahuis Nederland te omarmen. Een naam die het gedeelde geloof in onafhankelijke journalistiek en de gezamenlijke groeiambities onderstreept.'
Binnen de Nederlandse markt is Mediahuis Groep tevens eigenaar van NRC Media en het regionale Mediahuis Limburg. Beiden blijven onder hun huidige bedrijfsnaam opereren.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend van Boek
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

