Hoofdredacteur Leontine van den Bos weg bij Margriet

Hoofdredacteur Leontine van den Bos weg bij Margriet
  • Media
  • 22 mrt 2021 @ 21:35
  • 6610 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Tijdschriften

Op 1 mei a.s. neemt Leontine van den Bos afscheid als hoofdredacteur van Margriet. Vanaf augustus 2008 was zij het boegbeeld van een van de grootste vrouwentitels van Nederland. Hoe de opvolging wordt ingevuld is nog niet duidelijk.

Als hoofdredacteur loodste zij volgens de uitgever het weekblad Margriet succesvol door turbulente tijden. Margriet bleef in al die jaren een sterk merk. Voordat Van den Bos aantrad bij Margriet in 2008, was zij hoofdredacteur van achtereenvolgens het maandblad Kinderen, en de weekbladen Yes en Flair.

Van den Bos: ‘Ik ga niet vervroegd met pensioen, daar ben ik nog lang niet aan toe. Ik ga studeren aan de Universiteit van Humanistiek en heb daar veel zin in. Ik kijk met trots terug op al die 24 jaren, en neem oneindig veel dierbare herinneringen mee. Ik ben dankbaar voor de kans die mij gegeven is hoofdredacteur te mogen zijn van zoveel prachtige merken, en bovenal, van Margriet.’

Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines: ‘Wij zijn Leontine enorm dankbaar. Zij was een bevlogen hoofdredacteur van Margriet met focus op het succes en het verder uitbouwen van het merk Margriet. Zo werd de 75e verjaardag van Margriet gevierd met een expositie op het Museumplein van 75 Margriet-covers. En naar aanleiding van de 80e verjaardag van Margriet vond een unieke tentoonstelling in het Amsterdam Museum plaats: Gewoon Stoer, waar 80 fotoportretten van bekende en onbekende krachtige vrouwen werden getoond.’

De maatschappelijke betrokkenheid van Van den Bos is altijd groot geweest. Zij was een van de drijvende krachten achter de zichtbaarheid van goede doelen binnen Margriet.

Onder haar leiding had Margriet een emanciperende rol, met veel aandacht voor de positie en persoonlijke ontwikkeling van vrouwen. Ingewikkelde en actuele vraagstukken in de samenleving kregen alle aandacht, zoals euthanasie, de roep om pleegouders, het donorvraagstuk en eenzaamheid.

Boven alles hield ze van de doelgroep van Margriet, die zij ‘het cement van Nederland’ noemde. Ze stond altijd in nauw contact met de lezeressen, zo beantwoordde ze alle mails zelf en keek ze er ieder jaar naar uit om de vertrouwde gezichten terug te zien op de Margriet Winterfair.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken