Hoofdredacteur Leontine van den Bos weg bij Margriet
- Media
- 22 mrt 2021 @ 21:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 22 mrt 2021 @ 21:35
- Sjaak Hoogkamer
Op 1 mei a.s. neemt Leontine van den Bos afscheid als hoofdredacteur van Margriet. Vanaf augustus 2008 was zij het boegbeeld van een van de grootste vrouwentitels van Nederland. Hoe de opvolging wordt ingevuld is nog niet duidelijk.
Als hoofdredacteur loodste zij volgens de uitgever het weekblad Margriet succesvol door turbulente tijden. Margriet bleef in al die jaren een sterk merk. Voordat Van den Bos aantrad bij Margriet in 2008, was zij hoofdredacteur van achtereenvolgens het maandblad Kinderen, en de weekbladen Yes en Flair.
Van den Bos: ‘Ik ga niet vervroegd met pensioen, daar ben ik nog lang niet aan toe. Ik ga studeren aan de Universiteit van Humanistiek en heb daar veel zin in. Ik kijk met trots terug op al die 24 jaren, en neem oneindig veel dierbare herinneringen mee. Ik ben dankbaar voor de kans die mij gegeven is hoofdredacteur te mogen zijn van zoveel prachtige merken, en bovenal, van Margriet.’
Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines: ‘Wij zijn Leontine enorm dankbaar. Zij was een bevlogen hoofdredacteur van Margriet met focus op het succes en het verder uitbouwen van het merk Margriet. Zo werd de 75e verjaardag van Margriet gevierd met een expositie op het Museumplein van 75 Margriet-covers. En naar aanleiding van de 80e verjaardag van Margriet vond een unieke tentoonstelling in het Amsterdam Museum plaats: Gewoon Stoer, waar 80 fotoportretten van bekende en onbekende krachtige vrouwen werden getoond.’
De maatschappelijke betrokkenheid van Van den Bos is altijd groot geweest. Zij was een van de drijvende krachten achter de zichtbaarheid van goede doelen binnen Margriet.
Onder haar leiding had Margriet een emanciperende rol, met veel aandacht voor de positie en persoonlijke ontwikkeling van vrouwen. Ingewikkelde en actuele vraagstukken in de samenleving kregen alle aandacht, zoals euthanasie, de roep om pleegouders, het donorvraagstuk en eenzaamheid.
Boven alles hield ze van de doelgroep van Margriet, die zij ‘het cement van Nederland’ noemde. Ze stond altijd in nauw contact met de lezeressen, zo beantwoordde ze alle mails zelf en keek ze er ieder jaar naar uit om de vertrouwde gezichten terug te zien op de Margriet Winterfair.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming tegen Big Tech voor
- HBO Max personaliseert sportreclame
Laatste Nieuws
- HBO Max personaliseert sportreclame11-07-2025
- OMS voegt SoundCloud en Sonos Radio... 11-07-2025
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers