Kink verliest kort geding over verlenging FM-frequenties
- Media
- 28 mrt 2022 @ 13:51
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 mrt 2022 @ 13:51
- Michiel van Zaane
Radiozender Kink FM heeft een kort geding over de verdeling van FM-frequenties bij de bestuursrechter in Rotterdam verloren. Volgens de rechter was er geen spoedeisend belang en Kink moet nu een bodemprocedure afwachten.
De zaak draait om het verlengen van de landelijke FM-frequenties door het ministerie van Economische Zaken. De commerciële omroepen die deze frequenties nu gebruiken hadden aan het ministerie een noodverlenging gevraagd, met als argument de gevolgen van de coronacrisis op de advertentiemarkt. Het ministerie ging daarin mee en wilde de huidige verdeling per 1 september 2022 met drie jaar verlengen. Dit was tegen het zere been van Kink, dat in beroep ging. Omdat de omroep niet wilde wachten tot de bodemprocedure in juni, startte de zender een kort geding bij de Rotterdamse bestuursrechter.
Saillant detail is dat Qmusic, dat wél een FM-frequentie toegewezen heeft gekregen, Kink steunt. Volgens Qmusic is de (radio)advertentiemarkt dusdanig verbeterd dat extra steun niet nodig is. Ook Arrow Classic Rock volgt de ontwikkelingen met argusogen: de rockzender wil graag meebieden bij een eventuele veiling van radiofrequenties.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- kort geding
- Arrow Classic Rock
- bodemprocedure
- fm frequentie
- verlenging
- Rechtbank Rotterdam
- Kink fm
- qmusic
- ministerie van economische zaken
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes