Graham Sturt van D8: 'Een podcast is een flexibel medium'

Graham Sturt van D8: 'Een podcast is een flexibel medium'
  • Media
  • 11 okt 2022 @ 14:31
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Dutch Podcast ConferencePodcast

Graham Sturt is Creative Director & Partner bij D8 Strategic Creative Agency. Hij is een van de sprekers tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’. Een korte kennismaking.

Strategic creative agency D8 heeft vestigingen in Amsterdam, Glasgow en Hong Kong. D8 werkt voor klanten in verschillende mediasectoren, waaronder podcasting. Enkele bekende namen uit het klantenportfolio zijn  BNR Nieuwsradio, BBC, Spotify en Canal+. Graham Sturt is actief in de internationale creatieve gemeenschap als onder meer jurylid, gastspreker en mentor voor opkomend creatief talent. Als gepassioneerd pleitbezorger van Dutch Design presenteert hij een doorlopende reeks interviews met enkele van de grootste ontwerpers van het land, genaamd Dutch Design Heroes.

Waarom is podcasting een goede manier van communiceren voor een merk?
Podcasting kan op veel manieren een geweldige manier zijn voor merken om te communiceren. Het is een relatief goedkope manier om sterke connecties op te bouwen en direct contact te hebben met je publiek. Door relevante, interessante en unieke inhoud te bieden, kun je positieve associaties met je merk opbouwen en laten groeien rond kwesties die voor u belangrijk zijn. Podcasting is als medium erg flexibel. Voor het merk: je kiest wat, wanneer, waarom en hoe je je inhoud produceert en kunt deze gaandeweg aanpassen en verbeteren. Voor je luisteraar: die profiteert van flexibiliteit op het gebied van hoe en wanneer te luisteren; dit geeft een merk de kans onderdeel te worden van de routine van de consument. Ook bijvoorbeeld de keuze qua inhoud en van niche tot massa zijn voorbeelden van de flexibiliteit van dit medium. De evolutie van podcastplatforms biedt ook de mogelijkheid voor visuele communicatie, podcasts uitstijgen boven alleen audio. Als je podcast-illustraties aantrekkelijk en herkenbaar zijn en effectief worden gebruikt, kun je opvallen als het gaat om de aandacht van scrollende gebruikers.

En waar bevindt D8 zich in de marketingmix?
D8 is een strategisch creatief bureau met meer dan 60 divers opgeleide strategie-, ontwerp- en productiespecialisten in Europa (Amsterdam), het VK (Glasgow) en Azië (Hong Kong). Tot onze klanten behoren Nike, Spotify, de BBC, Pride Amsterdam, Hong Kong Stock Exchange, BNR Nieuwsradio en Canal+. We werken strategisch en raken alle gebieden van de marketingmix voor product, plaats, prijs en promotie bij het creëren en activeren van effectieve merkcommunicatie om onze klanten in staat te stellen hun commerciële doelstellingen te bereiken.

Welke podcasts luister je zelf?
Design Your Life met Vince Frost, Design Matters met Debbie Millman en Designers Inc. met Roel Stavorinus.

Produceren jullie zelf podcasts?
Nee, niet op het moment, maar ik ben wel zelf te gast geweest in de podcasts van Designers Inc., DOPA (The Department of Pro-Activeness) en PastPresentFuture.

Make your mark: the importance of branding in a world of podcasts
We will talk about our journey, and what we have learned, about creating high quality podcast branding and promotional assets for a diverse range of content producers. We will share real life examples, including:
BBC - branding over 100 podcasts for the world's oldest national broadcaster;
Spotify - supporting the audio streaming giant's move into podcasts;
BNR Nieuwsradio - helping the Netherlands' leading business news radio station stay sharp in a changing media world;
Talking New Energy - an independent podcast focusing on the energy transition.
Deze presentatie is Engelstalig.

THE DUTCH PODCAST CONFERENCE
Hét event over zakelijke podcasts


De podcast is bezig aan een ongekende opmars. Wat is het geheim van deze populariteit? En hoe kun jij daarvan leren? Je kunt een podcast namelijk slim inzetten voor merkpositionering, een centrale rol geven in je contentstrategie of hem gebruiken om medewerkers betrokken te houden bij het nieuwe werken. Of je verbindt je merk aan één van de vele populaire podcasts die er al zijn! Welke weg je ook kiest, tijdens de Dutch Podcast Conference leer je volop van de inzichten, praktische tips en ervaringen van andere merken. Wat zijn hun succesverhalen? Waar liepen zij tegenaan en hoe overwonnen ze obstakels? Hoe bouwen zij met een podcast continu en dagelijks effectief aan hun merk?

Kom 1 november naar het congres en krijg alles te horen over podcasts: de opzet en productie ervan, de succescases, de effectieve impact op je merkcommunicatie en de mogelijke verdienmodellen. Meer informatie via dutchpodcastconference.nl of koop hier direct je kaartje met korting.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken