Alle Europese voetbal naar Ziggo Sport
- Media
- 11 nov 2022 @ 08:29
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 nov 2022 @ 08:29
- Sjaak Hoogkamer
Ziggo Sport heeft de exclusieve mediarechten verworven voor de UEFA Champions League, de UEFA Europa League en de UEFA Europa Conference League. De afspraken met UEFA gelden voor drie voetbalseizoenen: van medio 2024 tot medio 2027.
Daarmee komen de belangrijkste Europese clubcompetities voor het eerst onder één dak. Alle wedstrijden en hoogtepunten zijn exclusief te zien bij Ziggo Sport.
De komende maanden werkt Ziggo Sport de programmering verder uit. Alle voetbalwedstrijden van de deelnemende Nederlandse clubs zijn voor iedereen in Nederland in ieder geval gratis te streamen via de Ziggo GO-app. Ziggo-klanten kunnen de belangrijkste wedstrijden bovendien ook zien op kanaal 14. Hoeveel Ziggo Sport betaalt voor de rechten is niet bekendgemaakt.
Stap
Marcel Beerthuizen, directeur van Ziggo Sport: ‘Voor Ziggo Sport is dit een belangrijke stap. De beste sportcontent hoort op de grootste sportzender van Nederland, vinden we. Ons trackrecord, jarenlange partnership met de UEFA en liefde voor voetbal zorgen ervoor dat je voor UEFA clubvoetbal voortaan bij Ziggo Sport terecht kunt.’
Content
Jeroen Hoencamp, CEO van VodafoneZiggo, geeft aan dat deze stap een belangrijk onderdeel is van de strategie van de onderneming: ‘VodafoneZiggo wil klanten altijd de beste kijkervaring en de beste entertainment bieden. Ziggo Sport is al jaren onderscheidend in de manier waarop we sport in alle huiskamers brengen. Internationaal voetbal – waaronder UEFA clubvoetbal – hoort hier simpelweg bij. En daarmee is de sportzender een onmisbare schakel in onze contentstrategie.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Platform Baby op Komst overgenomen door Familyblend
- Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid opent deuren
- 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'
- GfK: Behoefte instant gratification neemt verder toe
- Top 5-TikTok-trends: CapCut, protein pancakes en Ludo Sanders
- ACM: 'Fusie RTL en Talpa zou leiden tot ongewenste...
Laatste Nieuws
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn... 03-02-2023
- 90% Nederlanders kijkt live TV... 01-02-2023
- Eerste luistercijfers NMO... 01-02-2023
- Daniel Kok als top creatief terug... 01-02-2023
- Onderzoek: Europese retailers lopen... 01-02-2023
- Meer consumenten betalen voor... 31-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day