Alle Europese voetbal naar Ziggo Sport
- Media
- 11 nov 2022 @ 08:29
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 nov 2022 @ 08:29
- Sjaak Hoogkamer
Ziggo Sport heeft de exclusieve mediarechten verworven voor de UEFA Champions League, de UEFA Europa League en de UEFA Europa Conference League. De afspraken met UEFA gelden voor drie voetbalseizoenen: van medio 2024 tot medio 2027.
Daarmee komen de belangrijkste Europese clubcompetities voor het eerst onder één dak. Alle wedstrijden en hoogtepunten zijn exclusief te zien bij Ziggo Sport.
De komende maanden werkt Ziggo Sport de programmering verder uit. Alle voetbalwedstrijden van de deelnemende Nederlandse clubs zijn voor iedereen in Nederland in ieder geval gratis te streamen via de Ziggo GO-app. Ziggo-klanten kunnen de belangrijkste wedstrijden bovendien ook zien op kanaal 14. Hoeveel Ziggo Sport betaalt voor de rechten is niet bekendgemaakt.
Stap
Marcel Beerthuizen, directeur van Ziggo Sport: ‘Voor Ziggo Sport is dit een belangrijke stap. De beste sportcontent hoort op de grootste sportzender van Nederland, vinden we. Ons trackrecord, jarenlange partnership met de UEFA en liefde voor voetbal zorgen ervoor dat je voor UEFA clubvoetbal voortaan bij Ziggo Sport terecht kunt.’
Content
Jeroen Hoencamp, CEO van VodafoneZiggo, geeft aan dat deze stap een belangrijk onderdeel is van de strategie van de onderneming: ‘VodafoneZiggo wil klanten altijd de beste kijkervaring en de beste entertainment bieden. Ziggo Sport is al jaren onderscheidend in de manier waarop we sport in alle huiskamers brengen. Internationaal voetbal – waaronder UEFA clubvoetbal – hoort hier simpelweg bij. En daarmee is de sportzender een onmisbare schakel in onze contentstrategie.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes